Prima pagină > Presă > CNBC Europe a flituit Realitatea lui Vîntu

CNBC Europe a flituit Realitatea lui Vîntu

În noiembrie 2007, Grupul Realitatea a încercat să obţină un contract de franciză cu prestigiosul canal de ştiri CNBC Europe, deţinut de compania americană de televiziune NBC.

CNBC Europe este o televiziune de informaţii din mediul de afaceri, cu sediul în districtul financiar din Londra, disponibilă prin cablu şi platforme digitale pentru 75 milioane de locuinţe şi peste 340 000 camere de hotel din întreaga Europă. În 2007, avea o cotă de audienţă estimată săptămânal la 2,8 milioane de telespectatori.

De un asemenea colos au vrut managerioţii lui Vîntu să se lipească, foamea de bani fiind şi atunci o realitate dureroasă la Realitatea, care n-a avut niciodată profit.

Aşa că, Sergiu Toader, preşedintele de atunci al Grupului Realitatea Caţavencu, l-a trimis pe Dragoş Nedelcu, micul “Special Project Manager”, să poarte discuţii la CNBC Europe cu Martin Kay, Business Development Director pe EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Afica).

Accesul lui Dragoş în biroul lui Martin Kay s-a datorat lui Gerald Buckland (Corporate Communications), angajat în acest scop de Sergiu Toader, numele “micului proiect de manager” de la Realitatea fiindu-le complet necunoscut şefilor de la CNBC Europe. Da, dar în schimb ştiau totul despre Vîntu, că doar conduceau ditamai canalul de ştiri!

Un parteneriat cu un puşcăriabil, legat de două mari scandaluri financiare este de neconceput într-un mediu de afaceri unde, dacă n-ai o reputaţie impecabilă, n-ai credibilitate şi fără credibilitate nu exişti. Jegul FNI de sub unghiile  lui SOV, prăbuşirea Băncii de Scont şi patronatul pitit în offshore-uri, i-au făcut pe directorii de la CNBC Europe, în prima şi ultima întâlnire cu reprezentantul Grupului Realitatea, să refuze politicos dar ferm contractul de franciză.

Trebuie să recunoaştem că bietul Dragoş Nedelcu s-a zbătut: le-a prezentat trei proiecte editoriale de afaceri în România, Bulgaria şi Serbia, în care CNBC ar fi transmis 30% live şi Realitatea 100%, le-a promis că le va pune la dispoziţie date privind conducerea editorială a trustului, codul de conduită de la Money Channel, ba chiar şi sursa de finanţare a postului…Petromservice, fireşte, nu firme offshore! (Până la urmă, Elbahold ltd., căsuţa poştală din Cipru care este acţionarul principal din Petromservice, este un amănunt care poate fi trecut cu vederea…) Degeaba, CNBC a rămas de neclintit în refuzul de a avea orice conexiune de afaceri cu o companie care n-are certificat de bună purtare.

Martin Kay, care până să devină director la CNBC Europe a fost consultant la Associated Press, i-a pus în faţă lui Gerald Buckland, ca un exemplu, materialul difuzat pe 7 februarie 2006 de Associated Press Newswires, având ca titlu “Controversat om de afaceri roman dezvăluie că are în proprietate un influent canal de ştiri TV” (“Controversial Romanian businessman reveals ownership of influential TV news channel”)

“Unul dintre cei mai bogaţi şi mai controversaţi oameni de afaceri a dezvăluit marţi că deţine pachetul majoritar în influentul canal de ştiri Realitatea TV.

Sorin Ovidiu Vîntu, al cărui nume s-a aflat în câteva mari scandaluri financiare, a anunţat într-un interviu difuzat pe Realitatea că a cumpărat canalul de ştiri în aprilie 2004.”

…………………….

“Vîntu a spus, într-o declaraţie de presă separată, că a preluat controlul canalului prin cumpărarea companiei BLUE LINK COMUNICAZIONI, care deţinea pachetul majoritar din Realitatea TV. El nu a dezvăluit detalii privind cât a plătit sau de la cine a cumpărat-o.”

…………………………

“Vîntu este cel mai bine cunoscut ca fondator, în 1999, a unei scheme de investiţii, prin care 300 000 de oameni au pierdut echivalentul a 150 milioane de dolari. El a fost acuzat de fraudarea investitorilor. Procurorii încă cercetează tranzacţiile lui cu Fondul. El a negat în mod repetat că ar fi făcut ceva nelegal, spunând că a fost avantajat de portiţele din legislaţia României.”

Vîntu este de asemeni judecat petru fals în declaraţii când a înfiinţat o bancă pe care, mai târziu, a prăbuşit-o.

Averea lui Vîntu este apreciată în active valorând 750 milioane de dolari (626 milioane euro)”

Refuzul din start al CNBC Europe de a avea vreo legătură de afaceri cu trustul lui Vîntu i-a cam urzicat atât pe Sergiu Toader, cât şi pe Sorin Enache, directorul general al Grupului dar, băieţi pragmatici, şi-au redirecţionat speranţa către un parteneriat cu Fox Business Network, o televiziune de ştiri financiare, din Fox Entertainment Group, deţinut de magnatul media Rupert Murdoch. Speranţa le fu însă spulberată rapid…Ghinion.

Materialul din Associated Press a fost doar un exemplu pe care Martin Kay l-a dat pentru a motiva refuzul CNBC Europe de a face afaceri cu compania tătelului FNI. Puteţi fii siguri însă că aceşti stăpâni ai ştirilor au informaţii complete cu privire la Vîntu şi afacerile sale, afaceri în care se regăsesc mulţi foşti ofiţeri de Securitate, plus vreo doi generali din spionajul dinainte şi după revoluţie. Evenimentul Zilei a publicat un serial amplu, CUPOLA, despre foştii spioni comunişti, acum “privatizaţi”.

Iată de pildă, generalul Nicolae Iană, fost ofiţer DIE, apoi SIE, trecut în rezervă în 2003, ca să se înroleze în falanga informativă a lui Vîntu:

Un fost colonel SRI şi ofiţer de Securitate, Ion Badea, concepe regulamentele de funcţionare şi organigrama grupului Realitatea-NewsIn…Asta da ştire pentru băieţii ăia cu unghii curate şi CV-uri impresionante de la CNBC Europe!

http://www.evz.ro/detalii/stiri/statul-parazitat-de-fostii-sai-spioni-800572.html

  1. 29 septembrie 2010 la 21:50

    Cum zicea cineva: „Pănă la urmă chiar dacă are mulţi bani, cei din vest nu e char aşa de proşi ca bogaţii de la noi” 🙂

    • deutchebrak
      29 septembrie 2010 la 22:07

      Cum să fie proşti? Poate naivi, câteodată, dar când este vorba de reputaţie în afaceri nu te aşezi la masa lor cu mâinile murdare. Acolo, după cum ştii, o strângere de mână sau cuvântul dat are valoare de semnătură. Îţi dai seama, dacă ar fi fost imprudenţi şi ar fi făcut afaceri cu un infractor, cât i-ar fi costat, ca imagine, episodul arestării lui SOV?
      P.S. Hai să fim mândri, că blogul ăsta a dat primul această informaţie! He, he, he!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: