Prima pagină > Inconștiență - Ipocrizie - Nesimţire, Politicăraie - Partide - Politicieni, Presă > Ce semnificaţie o avea rezilerea unor contracte economice?

Ce semnificaţie o avea rezilerea unor contracte economice?

Oare faptul că se reziliază unele contracte economice, înseamnă ceva mult mai profund decât pare la prima vedere?

Oare cârdăşiile create după 90 care au dus la îmbogâţirea anumitor persoane şi eternizarea unor personaje în viaţa politică să fie ameniţate de reziliera unor importante contracte economice?

Oare unele cârdăşii care ne-au fost livrate nonstop de televiziunile obediente mogulilor nu existau cu adevărat, iar cele care au făcut ca România să pară a fi blocată şi nemodernizabilă după 90 să se simtă ameninţate?

Întrebări la care e tare greu de răspuns.
Cu câteva zile în urmă se zbenduia neuronul celor de la televiziunile moguloide înspăimântate că de data asta România va primi un picior sub coadă care ne va proiecta fix afară din Europa.

Evident că jelania lor era susţinută de articolul apărut  în “presa franceză”,  după cum spuneau, artico care se lega de  reziliera contractului cu firma franceză COLAS pentru construirea a 20 de km de autostradă între Cernavodă şi Medgidia. Se spunea că e vorba de un fel de măsuri de represiune din partea România şi nu de faptul că firma COLAS,  nu respectase termenele termenii contractului, da bani dorea, de fapt nu spuneau că era vorba de un articol apărut doar în LeMonde şi scris de mâncătorul de rahat, Mirel Bran, de filme de care n-a auzit nimeni şi de articole împuţite la adresa României  făcătoriu, şi cu solide interese în zona liberală, priten bun cu Marius Oprea, sinecurist de vază şi membru plin al PNL. Nu, nu îşi aminteau asta.

În schimb ziceau că firmele franţuzeşti au de suferit în urma faptului că francezii ne-au spus “nu” când a fost vorba de intrarea în spaiul Schengen.

Cum era de aşteptat, grozăvia era şi mai mare deoarece acea neprimire în Schengen avea drept cauză reală nu faptul că avem de exemplu mari probleme cu corupţia ci faptul mult mai grag că România, prin preşedintele său a refuzat să pupe poale piticului isteric parizian.

Pe de altă parte, nu cred că mai există cineva care să nu fi auzit de la aceiaşi mâncători de rahat cum că  firmele lui Căşuneanu şi Umbrărescu profită de oarece prietenii în zona adumbrită a politicii, cu degetul ţeapăn de ginecolog dedicate arătând tocmai spre, tot în minţile lor apretate,  cea mai ticăloasă blondă din ţara asta , Elena Udrea.

Ei, toate cunstrucţiile acestea aiuritoare cu mafia politică şi alte nebunii pare a fi fost demolată de un gest al guvernului şi anume acela de a rezilia nişte contracte care se refereau la Autostrada A3 Moara Vlăsiei- Ploieşti.

Deci  după ce marţea trecută Ministerul Transporturilor a anunţat ruperea contractului semnat cu firma franceză COLAS pentru construirea a 20 de km de autostradă între Cernavodă şi Medgidia, ieri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat rezilierea contractului semnat în 2007 cu firmele Euroconstruct 98 (deţinută de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), Pa&Co (Costel Căşuneanu) şi Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu) pentru cei 42 de km de autostradă dintre Moara Vlăsiei şi Ploieşti. Aceştia sunt parte a viitoarei autostrăzi A3 Bucureşti-Braşov-Cluj-Nădlac şi ar fi trebuit definitivaţi în acest an. Loie

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu a declarat că„ Este o notificare prealabilă pentru rezilierea contractului pentru Moara Vlăsiei- Ploieşti. Constructorul a părăsit şantierul şi solicită majorarea preţului cu 47%”. Potrivit unor oficiali din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), problemele ar privi în special un sector de 2 km între km 46 şi km 48 aflat în lucru la firma Euroconstruct Trading 98, deţinută de Dan Beşciu. Constructorul este unul dintre câştigătorii licitaţiilor pentru construirea a noi tronsoane de autostradă între Nădlac şiSibiu. Beşciu nu a putut fi ieri contactat telefonic. Compania spune că lucrările pe acest mic sector au încetat acum 16 luni şi că firma în cauză s-a demobilizat. Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinirea obligaţiilor contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut, afirmă CNADNR.

Într-un comunicat CNADR zice că: „Totodată, deşi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, antreprenorul solicită în continuare majorări de preţ pe care CNADNR nu le poate acorda, având în vedere legislaţia în vigoare”. Legislaţia în vigoare permite  majorări ale contractelor cu cel mult 50% pe motive întemeiate, după care singura şansă de creştere a valorii iniţiale este scoaterea la licitaţie a unor lucrări suplimentare şi atribuirea noului contract prin negociere directă. Ministerul Transporturilor spunre că într-o  lună va definitiva caietele de sarcini pentru relicitarea tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti.

Treaba e că majorarea de  47% cerută vine după o creştere a valorii contractului cu 25% aprobată în urmă cu aproximativ doi ani.

Dacă facem un mic calcul devem că dacă  CNADNR ar fi dat curs ultimei cereri a asfaltatorilor, creşterea valorii contractului ar fi ajuns 72% şi contractul ar fi crescut de la suma iniţială, de 702,58 milioane lei fără TVA, la 1,2 miliarde lei, respectiv la o valoarea kilometrlui construit de autostradă ar fi fost de 6,8 milioane de euro, mult peste standardele de cost acceptate. Prima majorare a fost acordată ca urmare a înlocuirii pământului din corpul autostrăzii cu balast. Majorarea pe care  o cer acum constructorii este  în contul lucrărilor deja efectuate de realizare a celei de-a treia benzi (la care s-a renunţat între timp) şi al unor indexări de preţuri cauzate de întârzierile cu care statul a pus la dispoziţia constructorilor terenurile necesare.

Ei bine, spun unii, pentru cei trei constructori, rezilierea contractului ar putea fi, în anumite condiţii, chiar o mană cerească pentru cei trei constructori. Prima condiţie ar fi ca CNADNR să nu le perceapă penalităţi de întârziere prea mari. În al doilea rând, urmează să fie făcută inventarierea lucrărilor executate până la acest moment, iar constructorii să fie plătiţi în funcţie de stadiul acestor lucrări. Dacă volumul decontat va fi peste cel realizat efectiv, atunci cei trei constructori vor obţine profit. Doi din cei trei vor avea şi lucrări pe tronsoane ale autostrăzii Nădlac-Sibiu (Spedition UMB pe Timişoara-Lugoj şi Euroconstruct 98 pe Orăştie-Sibiu). Aici plăţile la lucrări vor curge constant deoarece proiectul e finanţat de la UE. De aceea, rezilierea contractului de pe Moara Vlăsiei-Ploieşti le va permite să îşi mute utilajele spre un alt contract unde nu vor exista sincope de finanţare.

Ei, de data asta nu mai e război sau neînţelegere ci, vezi Doamne interese ale celor implicaţi.

Interesant.

 Când a fost povestea cu vămile, s-a vorbit de neînţelegeri dintre X şi Y,  controalele din poliţie, se spunea că au ca urmare faptul că unii au dat cu caşceta-n curtea cotroceniului.

Tare mi-ar plăcea să văd şi măsuri punitive, să văd cum în urma unor neînţelegeri se umplu într-o zi cu magistraţi corupţi, aresturile, sau şi corupţi din alte domenii, cum liderilor de sindicat care afişază averi cu mult peste ce le permite leafa legală, cum ni se arată cum e cu mătuşa Tamara, ori poate ni se arată şi cum o ministresă de pe vremea prezidenţiatului lui Iliescu deturna bani, cum arată declaraţiile delaţiunii lui Antonescu. Poate ni se spun şi detalii despre prestaţiile lui Ponta ca procurer.

Poate neînţelegerile dintre persone suspuse vor face ca şi România să înceapă să se cureţe.

 Este inadmisibil ca un individ ca Adrian Năstase să fie present pe la televiziuni şi să vorbească de stărpirea corupţiei când el însuşi este obiectul unor dosare legate de corupţie. Poate ar trebui ca cineva să se certe şi să aflăm şi noi cum e cu firele din povestea cu brăţările dacice, fire care duc la Năstase conform unora din cei implicaţi, ori poate vom vedea de ce virusul aviar selecta ca să lovescă intreprinderile avicole concurente celor unde A.Năstase era acţionar.

Poate ne vom lămuri şi de ce Vadim Tudor e liber şi nu la arrest.

Este inadmisibil ca tribunul, cu isteria care în caracterizează să fie lăsat să scuipe cu veninui caracteristic spunând că el şi gaşca lui au fost agresaţi când cu  executarea sediului partidului când cel agresiv a fost el. Eu nou am văzut-o pe acea executoare să aibă măcar un comportament deplasat, în schimb pe Vadim l-am văzut aruncând în ea cu apa din pahar şi cum unul din poliţiştii prezenţi pentru a ajuta la executarea unei sentinţe judecătoreşti a fost agresat. Şi culmea Vadim a plecat de acolo fără a păţi nimic. Ba mai mult, poliţiştii prezenţi, în loc să îi pună nesimţitului cătuşele şi să-l bage la dubă, au sărit şi au prins-o pe respectivă doamnă, probabil să nu cumba să îi tragă vreo două tribunal.

Da, poate dacă vor apărea neînţelegeri între oameni destul de suspuşi, România se va curăţa. Am văzut cul după 90, corb la corb nu scotea ochii, cum se întreţineau ape tuburi, cum banii de la buget se scurgeau în nisipul de aur al bogăţiei unora ce devin tot mai puternici.

 Nu avem autostrăzi? Foarte bine. Nu murim din asta.

 Ruperea contractelor cu firme care nu îşi respectă semnătura, care din aceste contracte înţeleg doar că trebuie să încaseze bani dar să nu îşi facă datoria? Iar foarte bine şi n-ar fi rău să şi falimenteze.

Ruperea contractelor cu firme străine care se comportă la fel de balcanic cu cele autohtone, ar putea duce la răcirea relaţiilor cu ţări ce aşteaptă să fim fericiţi că ne văd ploconiţi în faţa aroganţei lor? Iar foarte bine.

Alternative? Întotdeauna există. Dacă nu în Europa, în alte părţi.

Firme venite din Europa, dacă au avut un compurtament reativ serios, se bucură de respect. Vezi povestea cu Nokia. Există probabil dacă nu în Europa, înChina, firme care nu doar că nu ar cere să fie tratate cu mănuşi ci ar veni chiar ele cu înlesniri doar pentru a intra pe piaţa europeană.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: