Prima pagină > Afaceri - Economic - Finanțe, Inconștiență - Ipocrizie - Nesimţire, Noi şi alţii > Dacă vrea, Bechtel poate lucra și repede și bine. Dar nu în România deoarece la noi și frecarea mentei e considerată o ocupație

Dacă vrea, Bechtel poate lucra și repede și bine. Dar nu în România deoarece la noi și frecarea mentei e considerată o ocupație

Nu a trecut multă vreme de când tot felul de comentaci săreau ca de obicei la gâtul Guvernului, spunând că Nokia ne-a părăsit pentru că nu i-am cocoloșit destul, că nu i-am tratat cum trebuie… 

În paralel se întrebau uimiți cum dracu de Nokia placă de la noi, dar din Ungaria ba.

Evident că nu luau în seamă informația care spunea că ungurii i-au ajutat PERMIȚĂNDU-LE  să își construiască orice fel de infrastructură de care aveau nevoie, spre deosebire de români, care le-au pus la dispoziție gratuit o mulțime de facilități. Au prefrat să păstreze investiția din Ungaria deoarece i-a costat mai mult.

De asemenea, atunci când Anca Boagiu, ministrul transporturilor se srăta nemulțumită de comportamentul firmei Bechtel, spunând că aceștia nu se țin de treabă, dar de cerut bani, cer tot timpul.

Și atunci, aceiași comntaci de profesie încercau să ea vina tot pe Guvernul României.

Se dădea de înțelees că lui Behtel i se pot pune tot felul de piedici, că ei săracii lucrează cât pot,  dar așa de-ai naibii, guvernul  nu vrea și pace să facă ce trebuie. Anca Boagiu a fost luată și la mișto, deoarece cică nu s-ar pricepe la treburile de la Ministerul transporturile. Ba s-au găsit unii dobitoci să spună că locul dânsei ar fi pe la cratițe și nu pe la acel minister.

Treaba e că Anca Boagiu avea dreptate, că Bechtel pur și simplu freca menta în cel mai specific românesc mod. Tot timpul găseau scuze, iar banii de la guvern se scurgeau în conturile Bectel fără a se obosi să facă mare lucru. 

Când însă Bechtel a găste un interlocutor, care nu-i caută în coarne și unde știe că dacă nu face treabă zboară cu toată faima ui de nu se vede. în Croația lucreazi Bechtelul de parcă ar fi posedat.Cu Croații nu își permit să se joace.

Dacă la noi , în șapte ani Bectel a reușit marea performanță de a realiza în șapte ani, la croați i-a apucat dragul de muncă. Se pare că dacă le pui în vedere că vor regreta dacă se țin de prostii,  americanii devin foarte performanți…

Despre acest subiect pe capital.ro  se spune că: 

Au dovedit că se poate face performanță în materie de construcție de autostrăzi, dar nu la noi. Trebuie să recunoaștem că Bechtel poate să facă autostrăzi într-un ritm foarte rapid și fără întârzieri, iar ceea ce s-a întâmplat cu Autostrada Transilvania nu a fost neapărat din vina lor.

Mai precis, un pic mai la Sud-Vest de noi, în Kosovo, Bechtel face autostrăzi într-un ritm care ar putea să le dea de gândit autorităților române. 

Despre ce e vorba mai precis? Bechtel tocmai se pregătește să mai inaugureze o porțiune de autostradă de 38 de km, între Morine și Merdare. 

Și mai interesant este că în afară de cei 38 de km, care sunt predați conform planului, Bechtel a reușit să mai finalizeze o serie de lucrări cu un an înainte de termen. Practic, Bechtel își propusese 103 km în 4 ani, iar acum a finalizat 38 de km în primul an. 

Nu au fost obstacole privind construcția autostrăzii, nici din zona exproprierilor. „Exproprierile au fost făcute foarte bine, mulțumită muncii extraordinare depuse de Ministerul Infrastructurii și de Ministerul de Finanțe, dar și a bunei colaborări a cetățenilor care au întâmpinat cu bucurie acest proiect”, spune un purtător de cuvânt al companiei. Autostrada va lega zona Morine de Nordul capitalei proaspătului stat Kosovo.

Astfel, la finalul celor 4 ani, Bechtel şi-a propus să dea în folosinţă mai mult de 100 de km de autostradă, în timp ce la noi, în decurs de 7 ani nu a construit decât 52 de km.

Până acum americanii de la Bechtel au terminat doar puțin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania, și au încasat peste 1,2 miliarde de euro. În 2003, la semnarea contractului, proiectul a fost estimat la 2,2 miliarde de euro.

Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/tara-in-care-bechtel-construieste-autostrada-intr-un-ritm-ametitor-155320.html 

Care o fi de fapt tâlcul acestei povești? Poate faptul că atâta timp cât von considera că investitorii străini vin la noi doar ca să de facă un fatâr, sau o onoare, vom fi tratați la fel. Vor veni, vor face orice ca să își ia banii sau măcar o parte din ei… Nțțț, acei oameni cin la noi pentru că doresc să facă bani. 

De asemenea, cred că guvernul ar trebui să vadă cui îi aparțin anumite terenuri care urmează a fi expropriate înainte de anunțarea intenției de a purni un proiect, și cui îi aparțin în momentul în care lucrarea pentru a continua se blochează deoarece propietarul face pe prostul pentru a încasa niște bani grămadă. 

Dacă se dovedește că este vorba de rea voință sau dacă cel al căruiă pământ urmeazi a fi expropriat în vederea contruirii unor obiective de interes public, ca de exemplu un oarecare se trezește că are o oaie care sărmana poate să pască doar într-un anumit loc, altfel se stresează și face ouă neconforme, motiv pentru care cere metrul pătrat cât ar cere pe un hectar din pământul din centru Bucureștiului, înseamnă că e o problemă. Toată lumea știe că oile fac ouă conforme indiferent de locul unde pasc…

Dacă ne vom pierde în detalii, nociodată nu vom avea posibilitatea să mergem pe autostrăzi unde dorim.

De asemenea, în ceea ce privește constricțiile, dacă se constată deficiențe, de exemplu că după prima ploaie asfaltul  se desprinde cu mâna ori că î pilonul unui pod apare o fisură cât e în perioada de garanție, atunci să fie pus să reconstruiască pe cheltuiala sa din nou acea poțiune sau lucrare de artă, dar să și plătească despăgubiri care să ajungă la valoarea bucății respective … Pentru nerespectarea termenilor.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: