Prima pagină > Opinii > Claudia Boghicevici: „Avem o Lege a uceniciei, nu este nevoie de un bacalaureat second-hand!”

Claudia Boghicevici: „Avem o Lege a uceniciei, nu este nevoie de un bacalaureat second-hand!”

În momentul de faţă, ţara noastră se confruntă cu o criză a locurilor de muncă. Cum vedeţi dv. rezolvarea acestei probleme?

Obiectivul de bază în perioada cât am fost ministru al Muncii a fost acela de a susţine crearea de locuri de muncă. Am pus în aplicare noua legislaţie în domeniul muncii prin Codul muncii, legislaţie foarte flexibilă. Atât din postura de ministru, cât şi din cea de deputat, am promovat Legea uceniciei şi este o lege care produce efecte în viaţa reală. Condiţia de bază este, însă, susţinerea financiară a măsurilor promise prin această reglementare legală, astfel încât să venim în sprijinul angajatorilor care doresc să formeze ucenici la locul de muncă.

Concret ce aduce nou Legea uceniciei faţă de abordarea din anii trecuţi?

Prevederile Legii uceniciei au fost mult modificate pentru că Legea uceniciei aşa cum a fost ea construită, începând cu anii 2002-2003, nu a produs deloc efectele aşteptate. Noi am flexibilizat foarte mult această lege, s-au văzut efectele în viaţa reală. Beneficiile aduse prin lege se văd în viaţa de zi cu zi a angajatorilor, dar în aceeaşi măsură şi în cea a ucenicilor. Am muncit la adoptarea Legii uceniciei, dar şi a Legii zilierilor care au creeat premisele angajarii multor români. Este vorba de Legea 106/2011 privind ucenicia la locul de  muncă şi Legea 52/2010 privind zilierii.

Cum vedeţi ucenicia la locul de muncă în comparaţie cu bacalaureatul profesional?

Eu am promovat şi m-am luptat pentru aplicarea uceniciei la locul de muncă, este o lege bună. Nu cred că bacalaureatul profesional, care seamănă cu un bacalaureat second-hand este o soluţie. Cred că deja avem legi bune în acest domeniu, trebuie doar să vrem să le şi susţinem.  Nu este corect să vii în mijlocul anului şcolar şi să introduci modificări de substanţă, cum este bacalaureatul profesional. În acest fel diploma adevărată de bacalaureat îşi va pierde valoarea.

Tot la capitolul proiecte pentru care aţi luptat este şi conceptul de „şcoală după şcoală” (after-school). Este un proiect care are susţinere şi aplicabilitate?

Pot să vă spun că, la nivelul judeţului Arad, conceptul de after-school a prins contur. În urmă cu doi ani am spijinit crearea primei ludoteci pentru copiii rromi pe strada Cocorilor, în sistem after-school. Am dovedit că se poate, trebuie doar să existe multă voinţă. La fel există un proiect tot pentru copiii rromi şi la Şcoala generală nr. 2 din municipiu şi la câteva şcoli din judeţ.

Alianţa România Dreaptă este de acord cu specialiştii care au demonstrat că cea mai importantă perioadă pentru educaţia unui copil este între 6 şi 10 ani, de la clasa pregătitoare la clasa a IV-a. Este important să asigurăm gratuit tuturor copiilor de până la clasa a IV-a un program de şcoală după şcoală (after-school) minim până la ora 16. Astfel, acumulările pe care copii le fac acum acasă individual (tema, învăţărea lecţiei), pot fi făcute în regim organizat, după orele de curs. În plus, asigurăm şi acea siguranţă a copiilor, care astfel nu vor mai fi singuri în perioada dintre terminarea cursurilor şi venirea părinţilor de la serviciu.

Sursa: boghicevici.ro

Categorii:Opinii Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: