Prima pagină > Afaceri - Economic - Finanțe > În drum spre fier vechi, CFR – Marfă devine GFR …

În drum spre fier vechi, CFR – Marfă devine GFR …

Gruia Stoica

Gruia Stoica

GFR, Grup Feroviar Român câștigat bătălia pentru CFR Marfă …

202 milioane de euro pentru 51% conform spuselor ministrului încă nearestat al Transporturilor, Rele Fenechiu.

Pe lâmgă ceu 202 mil euro, GFR și/a asumat încă investiții de 900 mil euro plus  încă 1,5 mil euroi tot conform aceluiași ministru al Transporturilor (că doar nu îl doare cavitatea orală).

Nu ca să mă laud, dar ştiam cine va câşiga… deja au apărut şi bancuri  când se spunea că  Gruia Stoica va prelua Rapid Bucureşti

Bancul 1

„Care e viitorul CFR şi al Rapidului?”

 „Modernizarea, Rapidul se va numi Rrapid şi Căile Ferate Române Grup Feroviar Rromân.. mafioţii fac treaba în grup”

Bancul 2

Nu demult se spunea despre rapidişti „Un milion de ciori, o singură soluţie, Antonescu” . De acum  se  va   spune „Un  milion o cioară, o singură soluţie DNA”

Vom reveni …  poate…

CFR GFR

Deocamdată să rămânem la puşcărabilul ministru al transporturilor. „După şapte ore de negocieri, a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare la CFR Marfă”, a spus moldavul  … Fum alb, o fi fost de la arderea dovezilor… OMERTA e îm legea firii.

Relu Fenechiu

Relu Fenechiu

Iniţial GFR a cerut plata în rate, pentru spectacol e mai mişto să se ceartă toţi banii odată .. de ce s-ar mai încurca? E complicat, cu dobânzi, cu alte nebunii… dealtfel după prima rată s-ar spune că GFR nu are bani pentru a două.. s-ar amâna … blablabla, mai întâi până la Sfântul Aşteaptă, apoi până Mai apoi   şi tot aşa … suntem români  ce dracu…

Termenul de achitare integrală a sumei este de două luni…

Ca o paranteză, Compania GFR tocmai s-a lis pe bot de compania  căilor ferate bulgare, după ce guvernul de la Sofia a decis să renunţe la privatizarea transportului de marfă feroviar, informează Realitatea TV.

Sofia a decis să amâne privatizarea BDZ Cargo, anunţă agenţia Novinite.

Decizia a fost luată de Agenţia pentru privatizare din Bulgaria.

GFR era singurul ofertant, iar decizia de amânare a fost luată de Cabinetul bulgar împreună cu Ministerul Transporturilor.

Revenind la Fenechiu, acesta a mai spus că una dintre condiţiile contractului de privatizare este ca GFR să nu disponibilizeze angajaţii CFR Marfă.

Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.

Autorităţile române s-au angajat, prin scrisoarea de intenţie transmisă FMI pe 10 iunie, să anunţe până pe 21 iunie un câştigător în procesul de privatizare la CFR Marfă. Extrem de interesant acet lucru… INDIFERENT DE CÂT DE RAHAT E FIRMA CFR-ul URMA SĂ SE PRIVATIZEZE …

Christine Lagarde - Director FMI

Christine Lagarde – Director FMI

Mă întreb unde sunt guvernaţii care spuneau că le vor trage un picior în celulirtă celor de la FNI de se vor duce până la Mama Bordului lor şi nu vor reveni, neam de neamul lor… nu, acum Guvernul Ponta face frumos, dă din  codiţă… în  faţa lu’ madam Lagarde …

Probabil, absolut coincidental, ma’am Lagarde, prina doamnă a FMI va veni în România „undeva la mijlocul lunii iulie” aşa cu e programat, dar cum nici usturoi n-a halit nici la ruj nu pute, vizita nu are nici o treabă cu ecest acord…

Deşi directorul FMI o ţine pe a ei: „Acestea sunt două aspecte separate (…) Întâlnirea va avea întradevăr loc undeva la mjlocul lunii iulie”… am io aşa, o bănuială că, ai noştrii ca coniferele îi vor arăta şi ei ce şi cum. De politeţe nu de alta. În fond n-are ea treabă cuz trenurile…nu se dă probabil cu trenbui nici acolo, la ei cu trenurile alea ca ozeneurile şi s-o da cu marfarele de la noi… La noi nu mai evem condiţii… era o vreme cân duceam vacinele la belit cu trenul.. acum nu mai avem vacine…

Dacă ţin io bine minte, au fost surse oficiale care spuneau că prezenţa oficialului instituţiei financiare la Bucureşti a devenit incertă din cauza amânării desemnării unui câştigător la privatizarea CFR Marfă, precondiţie asumată în acord.

Deci nu o intereseazuă dar o interesează … logică  de cea mai pură speţă… cu siguranţă că se va înţelege cu Don Dottore al nostru.

Până acum, Guvernul a ratat mai mult de jumătate dintre angajamentele asumate în negocierile cu FMI, inclusiv ţinta arieratelor, dar înceracă să încheie cu succes acordul cu instituţia financiară.

Investitorii care s-a arăta iniţial interesaţi de preluarea CFR Marfă au fost OmniTRAX şi asocierea Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

În fine .. deşi nu mă întreabă nimeni, dacă m-ar întreba ce cred despre această privatizare aş spune că e un banc prost.

Cu nimic mai prost decât ptivatizarea OLTCHIM unde Dan Diaconesci şi-a bătut joc de cei implicaţi.

În fond cine e Gruia Stoica personagiul nr.1 din Grupul Feroviar Roman, SINGURUL OFERTANT RĂMAS ÎN CURSĂ DUPĂ ALUNGAREA CELORLALŢI?  ( E adevărat, nun erau nici ăia prea breji). Claudia Pîrvoiu scrie în  Hot News hotnews.ro.

Cum a ajuns Gruia Stoica de la afaceri cu fier vechi la privatizarea CFR Marfa

Claudia Pirvoiu

Claudia Pirvoiu

Cine este Gruia Stoica, cel care controleaza Grupul Feroviar Roman, singurul ofertant ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa? Este un controversat om  de afaceri, supranumit „regele vagoanelor” fiind plasat in 2011 de revista Forbes in Top 10 „Cei mai bogati romani”. Intr-un interviu acordat ziarului Libertatea, spunea ca a  intrat in afaceri in 1990, iar pana la 25 de ani avea deja stransi patru milioane de dolari. Potrivit informatiilor aparute in presa de-a lungul timpului,  primii bani i-a castigat din afaceri cu fier vechi. Apoi s-a orientat catre transportul feroviar de marfa. Asa a luat fiinta, in 2000, Grup Feroviar Roman,  companie care a ajuns sa fie cel mai important operator privat de marfuri din tara. In timp ce compania privata GFR crestea, compania de stat CFR Marfa  pierdea. De altfel, Gruia Stoica s-a folosit foarte mult de operatorul de stat de la care a preluat atat active, cat si personal. Multe din vagoanele  preluate de la CFR Marfa ar fi ajuns la fier vechi.

Omul de afaceri provine din comuna Toflea din judetul Galati, cu populatie majoritara roma, renumita pentru nenumaratele palate cu turnulete. Potrivit  ziarului Adevarul, pana la Revolutie, bunicul si tatal sau au lucrat alaturi de alti 20 de mesteri pentru caile ferate romane. ¬Se importa mult. Inclusiv  burghie mari, cu care se gaureau traversele de lemn de la sinele de cale ferata”, a povestit antreprenorul in primul interviu acordat presei. Imediat dupa  Revolutie, a infiintat firma Turnomet SA specializata in vanzarea de produse metalurgice. Cinci ani mai tarziu, a inceput sa livreze conducte petroliere  Societatii Nationale a Petrolului SNP Petrom. SNP Petrom ii dadea in compensare produse petroliere. Astfel, a aparut necesitatea infiintarii unei companii de  transport feroviar marfa, lucru pe care l-a si facut in 2000. Afacerile sale au inflorit, mai ales, in perioada fostul ministru al Transporturilor Miron  Mitrea. Treptat si-a creat un imperiu prin grupul Grampet din care face parte si GFR. 

Potrivit informatiilor din presa, Grup Feroviar Roman s-a folosit de activele CFR Marfa, companie care ar fi avut mult de suferit in urma unei asocieri cu  societatea lui Stoica. Un reportaj difuzat in emisiunea „Romania te iubesc”, de la Pro TV, se vorbeste de asocierea CFR Marfa-GFR pentru infiintarea Rolling  Stock Company, o afacere controversata demarata in mandatul lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor. Practic, CFR Marfa s-a asociat cu GFR pentru a  crea o noua companie, iar 6400 de vagoane si aproape 100 de locomotive au fost declarate in plus pentru CFR Marfa au fost puse la dispozitia Rolling Stock.  Participarea CFR Marfa a fost evaluata la 42 de milioane de euro, adica pretul de fier vechi al respectivelor trenuri, in timp ce GFR trebuia sa vina cu  banii pt reparatii. Mare parte din acesti bani s-au intors la acelasi holding Grampet Grup din care face parte si GFR, adica reparatiile s-au facut tot la  aceeasi companie, se arata in reportajul realizat de Pro TV. Desi, initial CFR marfa era majoritar, Grup Feroviar Roman i-a luat locul ajungand sa detina  participatia majoritara. Practic, GFR si-a completat flota cu trenuri luate de la principalul sau competitor. Mai multe vagoane au ajuns la fier vechi. De  aici si teama ca in cazul in care CFR Marfa ar ajunge pe mana lui Gruia Stoica, toate vogoanele companiei de stat ar fi taiate si vandute ca fier vechi. Acum  GFR detine 30-35% din piata fata de CFR Marfa, 40-45%. Altfel spus, daca ar prelua CFR Marfa, Gruia Stoica ar ajunge sa controleze pana la 80% din piata. In  aceasta privinta va fi nevoie si de avizul Consiliului Concurentei. In timpul mandatului lui Radu Berceanu, CFR Marfa a continuat sa piarda contracte in favoarea transportatorilor privati. De exemplu contractul de transport de la Conpet, societate la care Ministerul Economiei este actionar  majoritar.

Actualul director general al GFR este Sorin Chinde care a fost sirector comercial la CFR Marfa. In 2005 a trecut la GFR. Un alt angajat al CFR Marfa care a  plecat la grupul Grampet a fost Gratian Calin, fost director general al CFR Marfa.

Potrivit ZiuaNews.ro, ingineria demarata in perioada lui Ludovic Orban a fost finalizata in perioada ministrului liberal Ovidiu Silaghi.” Printr-o inginerie  administrativa, 1025 de vagoane detinute de CFR Marfa au trecut, prin intermediul unei alte firme – Rolling Stock Company Bucuresti, in custodia Grupului  Feroviar Roman (GFR), detinut de catre afaceristul galatean Gruia Stoica. Astfel, pe data de 12.12.2012, directorul general al CFR Marfa, Constatin Zaharia,  a convocat Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) pentru „modificarea listei vagoanelor care se constituie aport in natura al CFR Marfa la capitalul SC  Rolling Stock Company SA prin inlocuirea unui numar de 1025 de vagoane care nu au putut fi indrumate la uzinele reparatoare, cu vagoane de aceeasi valoare  totala si caracteristici tehnice care permit manevrarea si expedierea lor la uzine reparatoare”, spune ZiuaNews, citat de Cotidianul. Potrivit acestuia,  Stoica este poreclit Mengele pentru viteza cu care decide taierea oricarui fel de uzina sau de vagon.

In timp, GFR a ajuns sa incheie contracte cu mari companii precum Compania Nationala a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom, Shell Gaz Romania, Rafo, Rompetrol, Lukoil. 

In 2010, ziarul Adevarul relata despre „un scandal de proportii este pe cale sa izbucneasca in legatura cu modul cum compania Conpet SA (cu capital de stat)  a acordat un contract de transport de petrol pe calea ferata in valoarea de 200 de milioane de lei noi (circa 50 de milioane de euro)”. In acelasi ziar se  arata ca exista suspiciuni cu privire la derularea licitatiei in urma careia a fost atribuit contractul companiei conduse de Gruia Stoica si fratele sau  Vasile Didila. „Este cunoscut ca debutul in afaceri al lui Didila si Gruia l-a reprezentat comertul de fier vechi. Dezafectarea uzinelor din Tecuci,  Marasesti, Adjud si Barlad le-a asigurat marfa necesara. Iar adevarate cohorte de rromi au batut in lung si-n lat, ca achizitori ai grupului, judetele  Galati, Vaslui, Vrancea si Bacau”, se arata in acelasi articol. Potrivit acestuia, licitatia de la Conpet a fost controversata mai ales din cauza faptului ca  „statul a fost tras in piept chiar de catre stat”. Oferta depusa de CFR Marfa a fost respinsa de Conpet si atribuita GFR. Aceasta in conditiile in care  oferta GFR era la pachet cu CFR Marfa, care singura n-a izbandit.

Intr-un alt articol aparut in 2010 in Jurnalul National se arata ca Stoica a achizitionat societatea Turist Semenic SA pe care apoi ar fi devalizat-o. 

Gruia Stoica ar fi fost casatorit cu Valeria Diana Schelean, deputat PDL, unul dintre membrii Comisiei parlamentare de reviziuire a Constitutiei. Parintii Dianei Schelean sunt asociati cu Zoltan Teszari intr-o societate numita RCS Management.

Despre Grup Feroviar Roman

  • GPR si-a inceput activitatea ca operator de manevra in 2001, iar in 2002 a debutat pe piata de transport feroviar efectuand servicii pentru Petrom (in prezent membra a grupului OMV). Ulterior si-a extins cota de piata furnizand servicii de transport petrolier si pentru Conpet si RAFO. In luna august 2010 GFR a devenit cel mai important furnizor de servicii feroviare pentru S.C. Petrotel LUKOIL S.A, iar in luna decembrie a aceluiasi an a devenit cel mai important furnizor de servicii de manevra si transport pe cale ferata pentru Grupul ROMPETROL N.V, mai arata datele de pe site-ul propriu.
  • Cele mai recente date de la Ministerul de Finante indica faptul ca in 2011GFR a obtinut o cifra de afaceri de 761,05 milioane lei si un profit net de 28,9 milioane lei. Compania avea in 2011 datorii de 481,3 milioane lei, iar numarul mediu de angajati era de 2386 de salariati. In prezent, directorul general al GFR este Sorin Chinde,fost director comercial al CFR Marfa, potrivit EVZ.
  • Intr-un articol publicat de Ziua in luna ianuarie 2013, se mentiona ca: „Directorul general de la Grup Feroviar Roman (GFR), care face parte din grupul Grampet, este un fost director al CFR Calatori, Sorin Chinde, iar sotia acestuia – Cristina Cintia Chinde – este tocmai actualul director comercial al… CFR Calatori. Cristina Chinde este cea care face politica de preturi la CFR Calatori, iar potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, face preturile in asa fel incat sa iasa in castig… GFR. Atunci cand CFR Calatori si GFR participa la vreo licitatie, GFR stie dinainte cu ce oferta urmeaza sa vina cei de CFR Calatori. Cristina Chinde este cunoscuta in companie si sub numele de ¬Nasa Mare¬, pentru ca, deh, cei trei supercontrolori – Florin Truica, Valentin Cioncan si Gheorghe Cazacu, care de ani de zile colecteaza si impart banii de la nasii de tren, sunt sub papucul doamnei director comercial. Trebuie precizat ca familia Chinde detine cinci apartamente si doua terenuri (in total 5.149 mp) in Bucuresti, vreo 15.000 mp la Popesti-Leordeni, dar si vreo 180.000 de euro in conturi. Sorin Chinde incaseaza lunar de la GFR circa 21.000 de lei, adica in jur de 5.000 de euro, iar sotia sa, de la CFR Calatori, 6.500 de lei, adica vreo 1.500 de euro”.

Autor:  Claudia Pirvoiu

Sursa: economie.hotnews.ro

  1. 20 iunie 2013 la 23:25

    minca’l’ar mama de blond

  2. Elful555
    3 februarie 2014 la 12:24

    Alo! Domnii! Dar pentru poze aveti aprobare din partea autorilor sa le utilizati? Sau dupa cum se poarta la noi, furtul devine sport national? Invatati sa respectati mai mult media ca sa aveti succes.

    • 3 februarie 2014 la 19:13

      1. Îl știi pe Dabija?
      2. Zicea odată cineva cu unora li se pare că sunt deştepţi. La fel le par şi altora atâta timp cât tac.
      3. Respect faţă de media? Asta e o chestiune mult prea vagă. Poate faci un mic efort să faci unele precizări. De exemplu dacă prestaţia unor cretini, plătiţi cu mult mai mult decât merită, care mint de înghiaţă apele slujindu-şi stăpânii o numeşti media? Să zicem a unor escroci ca Mircea Badea, Mihai Gâdea, Dana Grecu etc …
      4. Furt? De ce furt? Pentru că aşa zici tu? Ai putea şi aici să faci precizările necesare, la care poze te referi, cine e autorul, de asemenea modul în care şi unde se precizează că autorul nu a fost de acord ca producţiile sale să fie folosite.
      5. Te oftici?

  1. 29 ianuarie 2014 la 23:17

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: