Prima pagină > Uncategorized > E campanie electorală. Spre pildă, o scurtă poveste maghiară…

E campanie electorală. Spre pildă, o scurtă poveste maghiară…

Campanie ...

După o poveste maghiară.

Se spune că demult de tot un mare rege al Ungariei, victorios în lupte, a ajuns la cocluzia că degaba are multe victorii dacă nu are şi dragostea poporului.

Aşa că a chemat grofii şi le-a spus.

-Mergeţi în ţară şi împărţiţi daruri poporului, zâmţiţile şi spuneţi-le cât de bun sunt eu şi cânt de mult îi iubesc şi ăi respect. Veţi primi lachei îmbrăcaţăi în hane cu însemnele mele ca lumea să ştie că veniţi din partea mea

Grofii au plecat fiecare de unde erau şi au început să împartă daruri poporului:

-Din partea Măriei sale Regele spuneau ei şi lacheii  împărţeau daruri…

Un sfetnic al unui astfel de grof, văzând că acesta nu împarte darurile cu mâna lui, îl întrabă:

-Măria Ta, regele ţi-a spus ca Domnia Ta să împarţi darurile, lacheii ţi i-a dat doar ca să înţeleagă poporul că eşti trimisul Regelui.

-Ai înnebunit? Cum o să mă cobor eu la a face asta… Să mă cobor eu atât de mult încât să îi ating pe nespălaţii ăştia? Dacă mă îmbolnăvesc de cineştie ce boală? – spuse enervat groful…

-Aşa-i Măria Ta, dreptate ai. Mare minune că nu te-ai îmbolnăvit până acum. Toată mâncarea pe care ai mânat-o până acum a fost atinsă de ei, doar e rodul muncii lor – zise sfetnicul.

*********

Pentru cei care nu au înţeles pilda: Dacă nu aţi înţeles această pildă, vă compătimesc, meritaţi să fiţi consideraţi detul de murdari pentru a fi atinşi, dar destul de curaţi pentru a munci ca să contribuiţi la bunăstarea stăpânilor voştrii …

Categorii:Uncategorized Etichete:
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

