Prima pagină > Sport > Simona Halep a pierdut în sferturi la Grand Slam Australian Open… se mai întâmplă. Îngrijorătoare e atitudinea ei … păcat …

Simona Halep a pierdut în sferturi la Grand Slam Australian Open… se mai întâmplă. Îngrijorătoare e atitudinea ei … păcat …

Simona Halep

Când a revenit din Australia de după ce a fost eliminată de la Grand Slam Australian Open, cu zâmbetul său caracteristic, Simona Halep a declarat:

„Nu sunt deloc dezamăgită şi nu cred că am de ce, un sfert de finală de Grand Slam e un rezultat bun, cu care pot să mă mândresc, deoarece nimeni din România nu a mai făcut sferturi de vreo zece ani. E al doilea an la rând şi sunt foarte mândră de ceea ce am jucat acolo şi de ce am realizat şi la Shenzhen”.

Apoi a spus că  nu se aştepta ca Ekaterina Makarova, adversara sa din sferturi, să joace atât de tare: „A fost o zi proastă, ea a jucat bine, a jucat un tenis diferit, pentru că nu mă aşteptam să joace aşa tare, mă aşteptam să joace mai moale. M-a încurcat mult şi a bătut. Are meritul victoriei. Nu întotdeauana ai o zi bună”.

Simona Halep a mai  afirmat că este mulţumită de cum a decurs în acest debut de sezon colaborarea cu antrenorul Victor Ioniţă. „Eu zic că merge foarte bine colaborarea cu Victor Ioniţă, am o echipă bună sunt fericită cu echipa mea şi am avut un start bun aşa că am încredere că aşa va fi în viitor”, a adăugat Halep,  „Îmi doresc să câştig în cariera mea un Grand Slam, dar nu am spus niciodată că mă duc şi chiar pe ăsta îl câştig. Merg la fiecare turneu să joc tot ce pot, să văd ce pot şi voi vedea dacă voi reuşi vreodată să câştig”, a econtinuat ea.

E adevărat, pentru 99,99 % din tenismeni este normal să fie mulţumiţi de faptul că au jucat în sferturile de finală ale unui turneu de talia Grand Slam Australian Open. 

Atunci când eşti locul 3 WTA însă nu mai e OK deloc. Orice înfrângere în faţa cuiva situat mai jos în clasament este un eşec.

Siderantă îmi pare atitudinea Simonei de acceptare cu seninătate ca pe un fel de normalitate a înfrângerii, dovedind că din punct de vedre psihologic, Simona Halep, din păcate, nu e pregătită să fie o mare campionă.

E adevărat, din o înfrângere nu trebuie să se facă o dramă, în fond şi înfrângerile fac parte din sportul de orice nivel, dar a considera că este OK ca pentru tine, locul 3 WTA „un sfert de finală de Grand Slam e un rezultat bun” mi se pare cam din aceeaşi categorie cu obişnuinţa noastră de a considera că ne-am atins obiectivele atunci când ne calificăm undeva.

Să luăm de exemplu fotbalul. Naţionala noastră consideră o mare victorie calificarea la un campionat mondial.

Alte naţionale consideră a fi un eşec chiar şi pierderea finalei …

Aceasta e diferenţa dintre noi, cei obişnuiţi să fim mici şi ei, cei care, natural pleacă într-o competiţie nu cu gândul de a se califica la turneul final ci de a câştiga competiţia …

Regret, dar senzaţia mea este că Simona Halep, cât de drăguţă şi serioasă o fi ea ca sportivă, a ajuns la un nivel pe care nu îl poate gestiona, un nivel pe care, în subconştiant îl consideră atât de sus încât este mult peste nivelul ei real …

Păcat … sper să fie doar un accident. Lipsa de combativitate şi de minte limpede de care a dat dovadă în ultimul meci sper să nu fie semnul începerii coborârii din vârful elitistei piramide a WTA spre pluton …

  1. 30 Ianuarie 2015 la 8:36

    Ce sa faca atunci?Sa planga,sa se lase de tenis?La un moment dat sportivii se si satura.Atatea turnee,deplasari la zeci de mii kilometri,poate nu se odihnesc bine noptile,pot sa devina depresivi.
    Si Nadal a pierdut cu 6-2,6-0,7-6 de la un noname aparent.Nu a mai zis nimeni nimic.

    • 30 Ianuarie 2015 la 20:08

      Nu e vorba de a se plânge.. înfrângeri se întâmplă şi nu e un capăt de ţară.
      A spune „Nu sunt deloc dezamăgită şi nu cred că am de ce, un sfert de finală de Grand Slam e un rezultat bun, cu care pot să mă mândresc, deoarece nimeni din România nu a mai făcut sferturi de vreo zece ani…” nu e OK.
      E adevărat, nimeni din România nu a ajuns să joace un sfert de finală de Grand Slam … Dar ceilalţi români nu sunt locul 3 WTA cum era ea.
      Singurele persoane cu care ar fi putut să piardă şi să spună asta erau locurile 1 şi 2 WTA…

      Am dat exemplul din fotbal. Brazilia a fost varză la ultimul campionat mondial. Nici asta nu e nici o dramă, dar niciodată nu o să auzi un brazilian zicând că e un mare rezultat cânt pierde o finală de campionat mondial.

      Asta e diferenţa dintre campioni şi cei care au ajuns sus întâmplător…
      Pe de altă parte, un antrenor nu se schimbă când eşti în ascensiune.
      La ea s-a văzut o plafonare deja din China, doar că acolo adversarele au fost din alt film.
      A pierdut ceea ce îi dădea singurul atu care să o facă să anuleze superioritatea fizică a Sharapovei şi a Serenei: Agresivitatea.
      Complacerea asta pur mioritică în „Merge şi aşa” ar putea să însemne multe lucruri .. niciunul bun …

    • 30 Ianuarie 2015 la 20:09

      Legat de Nadal, l-ai auzit cumva să zică: „Nu sunt deloc dezamăgit şi nu cred că am de ce… etîcî” cu care pot să mă mândresc”

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

