Prima pagină > Analize - Întrebări - Ipoteze - Păreri > Raportul Departamentului de Stat al SUA pe anul 2014 privind „Libertatea religioasă” … Întrebări pentru Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”

Raportul Departamentului de Stat al SUA pe anul 2014 privind „Libertatea religioasă” … Întrebări pentru Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”

RAPORTUL DEPARTAMENTULUI DE STAT AL SUA PE ANUL 2014 PRIVIND LIBERTATEA RELIGIOASĂ

Există chestiuni despre care, scufundați în eterna bălăcăreală mioritică și în încercarea de a face cât mai falnic armăsarul fost țânțar uităm pur și simplu, iar pentru nu le mai abordăm  ni se pare că nu există.

Departamenul de Stat al SUAVedem cum pe de o parte BOR se dă de ceasul morții organbizând tot felul de pelerinaje, de exemplu, la ultimul, cel în desfăşurare acum un popă stă şi pândeşte ca nu cumva cineva să mai filmeze portofelele care au cam uzat sfintele moaşte.

Mai vedem cum, din când în când, toleranţii ortodocşi români se dau de ceasul morţii când vine vorba de construirea unei moschei în Bucureşti, o ceată de nărozi în fruntze cu tot felul de popi răspopiţi sau de călugări alungaţi de pe la mănăstiri împlântă câte un camion de cruci sau duc porcii la păscut pe prezumtivul teren alocat respectivei moschei.

Pe de altă parte BOR face tot ce poate ca să adune bani, parte folosiţi la creşterea bunăstării ştăbimii clerului, parte la construirea monstruoasei Caterdrale a Umilirii Neamului.

Ba mai vedem chiar intenţia de trecere spre fundamentalism religios prin tot felul de încercări de a introduce în noua Constituţie un text care să sublinieze clar rolul conducător al Bisericii Ortodoxe Române, sau cum un idiot de senator se luptă de mama focului să facă o chiciosă cruce  pe post de monument care să amintească de victimele comunismului.

Adică, în mintea respectivului senator, dacă nu eri creştin nu te putei pretinde a fi victimă.

Oare de ce îmi aminteşte asta de Holocaustul a cărui definiţie suplimentară, vârâtă pein dicţionare spune că se referă doar la evreii ucişi în lagărele germane din al doilea război mondial, de ţigani sau alte categorii putând după mintea lor cu perciuni să nu se ţină cont .. pur şi simplu să nici nu se mai amintească pentru a nu le … întina lor drepturile atunci când vine vorba de aruncat cu blamuz asupra naţiunilor pentru ca după aceea să le ceară despăgubiri semnificative?

Nu se mai  vorbeşte de problemele minorităţilor religioase sunt în cel mai bun caz tratate cu indiferenţă de instituţiile guvernamentale, iar dacă nu se vorbeşte dni se pare că respectivele probleme nu mai există.

Exită totuşi cineva care îşi aminteşte şi de minoritarii religioşi din România.

Raportul Departamentului de Stat al SUA  pe anul 2014 privind „Libertatea religioasă” precizează că indiferenţa Guvernului, a instituţiilor guvernamentale, inclusivprin tergiversarea restituirii propietăţilor are un puternic efect asupra diferitelor grupuri minoritare.

Este vorba de o inadmisibilă tergiversare a unor propietăţi, Departamentul de Stat american criticând practici discriminatorii, accente antisemite şi menţionând afirmaţii ale premierului Victor Ponta.

„Restricţii ale instituţiilor guvernamentale şi lipsa de acţiuni afectează o gamă largă de activităţi ale unor grupuri religioase minoritare din România, inclusiv prin blocarea retrocedării proprietăţilor confiscate”, spune raportul pentru a continua precizând că „Constituţia României garantează libertatea de exprimare a credinţelor religioase. Constituţia prevede că toate religiile sunt independente de stat şi au libertatea de a se organiza conform statutelor proprii”.

În continuare, Departamentul de Stat al SUA subliniază că „Oficiali din cadrul Ambasadei SUA au continuat să exprime preocupări privind ritmul lent al retrocedării proprietăţilor religioase, aparţinând în special Bisericii Greco-Catolice şi bisericilor istorice maghiare. Reprezentanţi ai Ambasadei şi oficiali guvernamentali americani au continuat să discute cu funcţionari guvernamentali români despre importanţa recunoaşterii oficiale a amplorii Holocaustului, despre îmbunătăţirea educaţiei despre Holocaust şi despre implementarea completă a recomandărilor formulate în 2004 de Comisia Wiesel”.

Raportul vorbeşte despre mai multe probleme precum tergiversarea restiturii proprietăţilor greco-catolice, restricţionarea accesului unor grupuri nonortodoxe la spaţii din cimitire, presupusa hărţuire a unor copii greco-catolici la ore de religie sau refuzul aplicării deciziei privind demolarea turnului construit lângă Catedrala româno-catolică din Bucureşti.

„Pe 7 septembrie 2014 –  menţionează raportul –  premierul Victor Ponta a declarat, potrivit presei, la o emisiune televizată, că efectele celor zece ani de mandat ai preşedintelui Traian Băsescu au fost «similare cu cele ale regimului nazist din Germania»”, subliniind că politicieni locali şi străini, reprezentanţi ai organizaţiilor civice, diplomaţi, Federaţia Comunităţilor Evreieşti şi Institutul Wiesel au criticat diferitele declaraţii ale  lui Victor Ponta.

Raportul aminteşte şi de o serie de incidente cu caracter antisemit, de acte de profanare a unor sinagogi, de afirmaţii antisemite făcute în public de atitudini negaţioniste şi ceremonii de comemorare a unor politicieni legionari, subliniind că autorităţile române au declanşat investigaţii în aceste cazuri, dar cam la atâta s-a redus totul.

Institutul Wiesel continuă să explice publicului în general general despre Holocaust, iar mulţi politicieni români condamnă public atitudinile antisemite şi negaţioniste, subliniază Departamentul de Stat, criticând poziţii antisemite exprimate în emisiuni televizate şi în medii online.

ÎNTREBĂRI PENTRU CEI DE LA INSTITUTUL NAŢIONAL PENTRU STUDIEREA HOLOCAUSTULUI „ELLIE WIESEL”

 Aici aş avea o întrebare, legată de Holocaust ,pentru cei de la Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” .

Cum de şi-au permis amestecarea în ddefiniţiile de dicţionar?

În limba română definiţia „HOLOCÁUST” este: „Jertfă adusă zeilor, în care animalul sacrificat era ars în întregime.” Iar în sens figurativ: „Ofrandă, sacrificiu.”

Cândva, după cel de-al doilea război mondial, au fost introduse şi alte definiţii ale termenului „Holocasust”.

 Definiţia 2: „Exterminare a unei mari părți a populației evreiești din Europa de către naziști și aliații lor.” Definiţia 3: „Ucidere în masă din cauza unor motive politice, religioase sau ca urmare a unor cataclisme provocate de om”.

Adică ne permitem să schimbăm termermenul iniţial cu sensul de Ofrandă, sacrificiu cu cel de asasinat în masă .. de ce? Pentru că dă bine?

Aş vrea ca cineva de la Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”  să îmi mai explice ceva. Care ar fi termenul similar celui de „antisemit” dar care să definească dispreţui evreilor faţă de restul prin  faptul că au aroganţa ca, la definiţia 2 să se facă referire şi la alte etnii.

Dacă e să vorbim de moarte prin ardere, termen care defineşte cuvântul „Holocaust”  tradus nu definit în româneşte înseamnă jertfă prin ardere.

Să-mi fie cu iertare, în lagărele germane au murit puţini oameni prin ardere. Cei mai mulţi au murit GAZAŢI, OTRĂVIŢI CU GAZ, trupurile lor fiind DUPĂ  moarte incinerate.

Oare de ce mi se pare că a muri lovit de o rachetă aduce mai mult a moarte prin  ardere?

De exemplu cei 1700 de civili (femei, copii, bătrâni, persoane necombatante), blocaţi de armata regulată israieliană în oraşul Gaza unde timp de două săptămâni au fost bombardaţi cu sălbăticie, au fost asasinaţi de armata regulată israieliană, unii din ei murit din cauza arsurilor provocate de explozii.

Nu am văzut pe nimeni de la Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” http://www.inshr-ew.ro/ro/ să reacţioneze şi să spună că aduce un omagiu Holocaustului din Gaza …

Acel asasinat în masă nu a fost niciodată definit ca asasinat în masă … cei 1700 de morţi au fost victime colaterale şi atât. Printre ei ERA POSIBIL să existe terorişti … dar era posibil şi să nu existe.

Niciodată, măcar un căprar din armata israieliană ca să nu zicem de vreo sculă mai importantă, nu şi-a cerut scuze pentru erorile care dus la moartea celor 1700 de nevinovaţi.

Domnilor de la Institutul Wiesel , de unde vine dispreţui evreilor faţă de restul lumii?

De ce alte etnii nu sunt prevăzute la definiţia 2: „Exterminare a unei mari părți a populației evreiești din Europa de către naziști și aliații lor.” De ce această definiţie nu poate fi de exemplu: „Exterminare unei părţi a prizonierilor din lagărele germane de exterminare de către naziști și aliații lor.”?

Oare nu tocmai pentru ca armata regulată irsaieliană să nu poată fi acuzată de Holocaust în  Gaza şi în alte părţi unde a bombardat şi ucis civili arabi? Ăia nu sunt oameni, nu?

Mai jos, pro memoria, câteva explozii din  timpul bombardamentului armatei regulate israieliene din timpul Războiului din  Gaza. Oare de ce mi se pare că seamănă mai mult a holocaust decât închiderea unor oameni într-o încăpere şi otrăvirea lor cu gaz CyclonB?

Această prezentare necesită JavaScript.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: