Prima pagină > Analize - Întrebări - Ipoteze - Păreri, Blogosfera, Politicăraie - Partide - Politicieni, Presă > Corina Şuteu, noua ministresă de la Cultură … mămicuţa căluţului cu zvastică

Corina Şuteu, noua ministresă de la Cultură … mămicuţa căluţului cu zvastică

Corina Șuteu

Gata, s-a rezolvat, Klaus Iohannis a semnat, decretul de numire a Corinei Şuteu în funcţia de Ministru al Culturii. 

Ar putea zice unii că e vorba de povestea cu iuţeala de mână şi nebăgarea de seamă.

Preşedintele s-a întrecit pe sine dacă vine vorba de rapiditate, ba a mai ţinut şi un discurs, scurt ce-i drept, dar care sperăm să nu îi cauzeze din … cauză de atâta efort. Î acest discurs i-a urat mignionei doamne să rezolve problemele de la Cultură.

“Va doresc mult succes cu acest mandat. Preluati portofoliul intr-o perioada dificila. Intr-o perioada in care exista, pe buna dreptate, o inflamare in spatiul public in legatura cu ce se intampla in domeniul de care se ocupa Ministerul Culturii.

Exista asteptari mari, institutiile de cultura romanesti au nevoie de cineva care cu fermitate, dar si cu foarte multa intelegere si cu simtul a ce trebuie facut si ce poate fi facut sa vina sa conduca acest MINISTER.

Va doresc sa reusiti cu multa energie, dar si cu mult tact, cu multa aplecare, dar si cu multa indulgenta, unde este nevoie, sa rezolvati multiplele probleme care va asteapta. Evident, situatia de la Opera trebuie rezolvata, dar este doar una dintre situatiile in care e nevoie de cineva la conducerea ministerului, care cunoaste profund cultura romaneasca, instutiile de cultura romanesti.

Cred ca domeniul de care se ocupa Ministerul Culturii are nevoie de reforma, nu de reformita. Are nevoie de decizie, dar nu de impunere cu cizma, si va doresc sa reusiti sa schimbati lucrurile in sensul asteptat de artisti, de public, dar si de specialstii din domeniu. Complicata ecuatie, va doresc mult succes”, a spus Klaus Iohannis.

“Va doresc mult succes cu acest mandat. Preluati portofoliul intr-o perioada dificila. Intr-o perioada in care exista, pe buna dreptate, o inflamare in spatiul public in legatura cu ce se intampla in domeniul de care se ocupa Ministerul Culturii.

Exista asteptari mari, institutiile de cultura romanesti au nevoie de cineva care cu fermitate, dar si cu foarte multa intelegere si cu simtul a ce trebuie facut si ce poate fi facut sa vina sa conduca acest MINISTER.

Va doresc sa reusiti cu multa energie, dar si cu mult tact, cu multa aplecare, dar si cu multa indulgenta, unde este nevoie, sa rezolvati multiplele probleme care va asteapta. Evident, situatia de la Opera trebuie rezolvata, dar este doar una dintre situatiile in care e nevoie de cineva la conducerea ministerului, care cunoaste profund cultura romaneasca, instutiile de cultura romanesti.

Cred ca domeniul de care se ocupa Ministerul Culturii are nevoie de reforma, nu de reformita. Are nevoie de decizie, dar nu de impunere cu cizma, si va doresc sa reusiti sa schimbati lucrurile in sensul asteptat de artisti, de public, dar si de specialstii din domeniu. Complicata ecuatie, va doresc mult succes” – a spus Klaus Iohannis făcând efortul de a include şi un fel de glumiţe cu subînţeles.

Cine este de fapt doamna Şuteu? O scurtă biografie:

1983 – A absolvit Facultatea de Litere, specializarea română-engleză la Universitatea București .

1991 – Master în management cultural, Mastere Spécialisé Européen en Management des Entreprises Culturelles (Dijon, Franța),

1983-1987 – Profesor de română-engleză la Liceul Agro-industrial Făgăraș,

1983-1987 – Redactor la Revista „Teatrul”,

1991-1993 – Director al Uniunii Teatrale din România,  

1993-1995 – Directior Theatrum Mundi, în prezent, Metropolis.

1995-2001 – Director al Masterului Specializat în Management cultural european din Dijon, Franța,

2006-2012 – Președinte al Forumului rețelelor culturale europene (1995-2002) și director al Institutului Cultural Român din New York (2006-2012).

Din ianuarie 2016 este secretar de stat la Ministerul Culturii.

Diverse programe ale Uniunii Europene, Consiliul Europei, UNESCO, rețele culturale europene, diferite organisme culturale și de cercetare pe plan internațional:

1991-2002 – Expert pentru mai multe programe ale Consiliului Europei ;

1995-2005 – Expert pentru direcția de politici culturale pe probleme de formare în management cultural și politici culturale în cadrul UNESCO;

1998-2005 –  Expert în cadrul UE, contribuind la studiul despre mobilitatea artiștilor în Europa; 

2000 – Expert coordonator pentru proiectul de educație permanentă a profesioniștilor în cadrul programului Phare „Dimensiunea Culturală a Democrației”;

2003 – Expert național pentru studiul „The State of Cultural Cooperation in Europe”, realizat la solicitarea Comisiei Europene .

A fondat și a condus Asociația culturală ECUMEST (1998-2005), specializată în politici culturale, care a militat pentru pentru emanciparea instituțională a sectorului culturii în Romania și în Europa centrală și de est. Membră în comitetul de conducere al a Informal European Theatre Meeting (1992-1998).

În 2012, a fondat, împreună cu criticul de film Mihai Chirilov, Romanian Film Initiative, care organizează Festivalul Making Waves: New Romanian Cinema.

Este autoare a numeroase rapoarte și studii de specialitate (politici culturale). Împreună cu Hanneloes Weeda și Cas Smithuijsen, a editat cartea „Arts Politics and Change. Participative Cultural Policy-making in South East Europe” (Amsterdam, 2005). Este, de asemenea, autoarea volumului „Another Brick in the Wall, a Critical Overview of Cultural Management in Europe” (Amsterdam, 2006).

La cine este Corina Şuteu, se referă şi Ion Spânu în cotidianul.ro unde la  03 mai 2016 publică articolul:

După demiterea lui Vlad Alexandrescu
Corina Şuteu, mama „Poneiului Roz cu zvastică”, este numită ministrul Culturii
Căluţul cu zvastică şi "mămicuţa" lui ...

Căluţul cu zvastică şi „mămicuţa” lui …

Cea mai sinistră numire din „Guvernul Meu”este, fără nici o îndoială, cea a CORINEI ŞUTEU la Ministerul Culturii, fosta directoare a ICR New York din timpul lui H.-R. Patapievici! Hiperbolizînd, despre Şuteu putem spune că este cel mult un critic teatral minor, viaţa ei fiind a unei slujnice credincioase a băsismului.

Îi place să se prezinte ca „expert în politici culturale”, deşi notorietatea sa a cunoscut culmile odată cu Expoziţia „Freedom for Lazy People”, semnată de artiştii Fairy, IRLO şi Omar, găzduită de ICR NEW York în august 2008, care a provocat un imens scandal prin exponatele care conţineau simboluri fasciste şi antisemite. A condus ICR New York în perioada 2006-2012 sub conducerea lui Patapievici. În semn de solidaritate cu protectorul său, Şuteu şi-a dat demisia cînd Patapievici a fost înlăturat de la conducerea ICR. Despre activitatea echipei Patapievici, iată ce citim într-un Comunicat ICR din ianuarie 2013:

În ultima vreme se întrec în a se exprima despre Institutul Cultural Român și formulează opinii care de care mai lipsite de temei, tot felul de inși care nu citesc nici măcar site-ul instituției, necum documente mai pretențioase. Mai grăitor este faptul că se pronunță inși care au afectat negativ sau au folosit copios, în trecut, banii instituției, dincolo de limitele normalului. Bunăoară, ce acoperire morală să evalueze instituția are Vladimir Tismăneanu (care a încasat sume incredibile doar de la ICR în ultimii ani, inclusiv pentru a susține conferințe în țara în care trăiește și în universitatea în care lucrează)? Sau Teodor Baconschi, care a desemnat capricios persoane neadecvate în funcții, iar acum caută să iasă cumva în relief? Sau Katia Dănilă, care a trebuit să fie înlocuită neîntârziat la Paris pentru management slab?! Sau Corina Șuteu, care a plecat din post în iunie 2012, din ICR New York, ducând cu ea logistica și unele programe ale instituției? Sau familia Perjosvschi, soț și soție, care s-a înfruptat copios din banii instituției? Sau Marius Chivu, sau Maria Răducanu, sau Mihai Chirilov, sau alții în aceeași situație? Exemplele de auto-supraevaluare sunt numeroase. Sunt cazuri care atestă fără putință de tăgadă irosirea de resurse pe activități superficiale, pe alocuri derizorii. La nevoie, vom reveni cu amănunte.

Menționăm, totodată, că principalii creatori ai României, din artă, literatură, știință, nu au beneficiat de vreun sprijin financiar din partea ICR în ultimii ani.

Pe de altă parte, înțelegem îngrijorarea unora care au beneficiat din plin, în toți acești ultimi ani, de banii ICR – îngrijorare motivată probabil și de recenta apariție a noului Raport al Curții de Conturi a României cu privire la gestionarea plină de abateri de la lege a acestor resurse”.

A fost dat publicităţii şi un „Raport preliminar” al activităţii ICR din perioada 2011 – primul semestru al anului 2012, pe baza rapoartelor institutelor însăși. Reproducem datele referitoare la ICR New York:

Acțiunile majore ale ICR New York pe parcursul anului 2011 au fost: participarea la Târgul de bandă desenată (77.000 RON), deplasarea unui autor în Arizona (8.600), promovarea cinematografiei lui Mihai Chirilov (7.800), lecturi din Matei Călinescu (65.700), publicarea broșurii program (10.000), prezentarea de filme documentare (10.523), festivalul filmului românesc (121.000), sesiunea „Securitatea și intelectualii în România” (12.700), Expoziția „Covoare maramureșene“ (17.000), onorarii pentru programul „Citind pe frunzele de ceai“ (12.600), Expoziția foto „Civic Resistance and State Violence“ (24.300), festivalul de film (17.600), festivalul de literatură World Voices (38.000, cu Mircea Cărtărescu), lansarea filmului „Aurora“ (23.300), Spectacolul „Polanski“ (11.700), „Filmul românesc“ (46.600), Colocviul Norman Manea (84.000), Cinematografia românească (11.400)”.

Pentru a vă face o imagine exactă despre ce a însemnat activitatea Corinei Şuteu la ICR New York, reproducem articolul lui Grigore L Culiandin revista „New York Magazin”, nr. 581, care vorbeşte şi despre felul în care a fost primită acea „expoziţie” cu „Poneiul roz cu zvastică” în America:

CLANUL PATAPIEVICI, ŞUTEU ŞI NEA…GOE

Institutul Cultural Roman New York (ICRNY – puiul ICR de la Bucureşti, instituţie aflată sub “înaltul patronaj” – inclusiv financiar! – al preşedintelui Traian Băsescu şi sub directoratul d-lui Horia Roman Patapievici) a chemat cîţiva tineri “artişti” şi le-a făcut un “cuib” în “Galeria Româna” (ale cărei vitrine dau în Third Avenue din Manhattan), în cadrul “expoziţiei” intitulată (sugestiv) “Freedom for Lazy People!” (“Libertate pentru leneşi!”). Programul Institutului ne anunţă că: “În timp ce gentrificarea urbană şi politicile de curatare a New York-ului sterg urme legendare de grafitti care au inspirat artişti din toată lumea, street art-ul înfloreşte în oraşele din Estul Europei. Bucureşti, Timişoara, Cluj, Arad sunt doar câteva dintre locurile unde putem găsi lucrări de ‘Nuclear Fairy’ (Linda Barkasz), IRLO (Laurentiu Alexandrescu) si Omar (Marwan Anbaki). Arta lor, combinând estetica lowbrow, grafitti figurativ şi o abordare neobişnuită a textului, dă viaţă pereţilor mohorâţi şi ‘discută’ cu mediul, fie că e vorba despre o cabină telefonică, un panou publicitar sau o cutie de carton. Artiştii, cu toţii abia trecuţi de 20 de ani, lucrează – atât pe cont propriu, cât şi colectiv – sub numele de ‘Zacuska Senzual’. ICR-NY i-a invitat pentru zece zile în New York pentru a-şi construi amprenta vizuală pe pereţii Galeriei Române, dar şi pentru a întâlni artişti care lucrează pe străzile marelui oraş şi a colabora cu câţiva dintre aceştia. Evenimentul este găzduit în colaborare cu WoosterCollective, unul dintre cele mai importante proiecte online de street art”.

Pînă aici, toate bune şi frumoase. Numai că vine prima surpriză: grupul de tineri din România, autointitulat “Zacuska Senzual”, sunt prietenii lui Cristian Neagoe (“pardon, musiu”, domnul Goe, ca să ne amintim puţin de Caragiale!), coordonator de programe la ICRNY! Pentru a vă convinge că nu vă mint, vizitaţi http://www.linkedin.com/in/cristineagoe. Care-va-să-zică, domnul (NEA)GOE îşi aduce amicii din România la New York – cu aprobarea d-nei directoare Corina Şuteu şi pe cheltuiala statului român – să vopsească pereţii Galeriei Române cu “creaţii originale” inspirate din “street art”-ul mioritic! După expirarea zilelor de “muncă” pe “transport, masă şi casă” (tinerii sunt cazaţi gratuit la hotelul “ICRNY” din 38 Street!), “arta” trupei “Zacuska Senzual” poate fi acum admirată la “The Romanian Gallery” pînă pe 15 august (de Sfînta Maria – sic!). Deci, aproape două luni, americanii şi românii care se încumetă “să bage capul” vor putea vedea ce înseamnă “modernismul” în promovarea mult (prea) trîmbiţatei imagini (pe bani!) a României. Am avut ghinionul – sau, poate, norocul! – să văd “expoziţia”, întîmplător, pe 16 iulie, cînd am fost invitat la o recepţie cu ziariştii oferită de noul ambasador al României la ONU, d-na Simona Miculescu. Atunci m-am oprit şi eu cîteva minute la “The Romanian Gallery”, dar, nefiind critic de artă, nu am putut face o evaluare a lucrărilor. A facut-o, însă, săptămîna trecută, pentru ziarul nostru, d-l John Gabrian Marinescu, grafician, în articolul intitulat “Zvastică şi sex în vitrina ICR-New York”, material preluat de agenţiile de presă sau de cotidienele din ţara (vezi ediţiile online “Evenimentul Zilei”, “Ziua”, Ziare.com). Dacă nu pot comenta ca specialist, ca ziarist cred că am dreptul (şi chiar obligaţia!) să-mi spun părerea.

Şi am făcut-o pe prima pagină, adăugînd cîteva fotografii şi considerînd că ICR-NY face praf cultura şi imaginea ţării noastre printr-o expoziţie care trebuie să dispară cît mai repede din inima Manhattan-ului! Nu rămîne decît ca d-na Corina Şuteu, directoarea ICRNY, să mai dea o lovitură de imagine înlocuindu-i pe “artiştii” de la “Zacuska Senzual” cu “Simona Senzual”, tînăra “hot” care îşi expune părţile intime ale corpului prin revistele porno sau de scandal mioritice. Cum americanii sunt “Number One” în lume (şi) la sex, “Simona Senzual” ar da bine în vitrinele ICR-New York, succesul de public ar fi garantat, iar imaginea României ar exploda în America! Îi invit pe cititorii noştri şi pe toţi românii cu bun simţ să-i viziteze pe “Lazy People!” (“Leneşii”) la “The Romanian Gallery” şi să-şi spună părerea. Joia trecută, d-l Robert Horvath, cineast şi expert în materie de artă, a reuşit să sesizeze toate simbolurile antisemite şi anticreştine expuse în vitrina ICRNY, anunţînd Poliţia, FBI, Holocaust Department, Antidefamation League şi organizaţiile evreieşti din New York.

Cum a fost posibil ca sub acoperişul unei instituţii publice româneşti să aibă loc o asemenea blasfemie pe cheltuiala românilor? Asta rămîne s-o întrebaţi pe d-na Corina Şuteu, care nu ştie că în America te poţi exprima liber numai pe banii tăi, nu în instituţiile statului, unde există reguli de conduită şi fiecare bănuţ al contribuabilului este cheltuit cu mare grijă.

Urmează a doua surpriză: vineri seara, cînd Poliţia a pătruns în incinta galeriei, toate obiectele cu simboluri antisemite dispăruseră! Din fericire, însă, d-l John Gabrian Marinescu, autorul articolului de săptămîna trecută, a filmat expoziţia înainte şi după venirea poliţiştilor, avînd acum în posesie dovada clară a tentativei de inducere în eroare şi obstrucţionare a justiţiei prin “curăţarea” locului! Ştiţi cum se pedepseşte în SUA o asemenea faptă, d-na Corina Şuteu? Chiar credeţi că Dvs. şi servitorii care vă înconjoară vă puteţi bate joc de legile acestei ţări şi profita la infinit de banii publici şi de poziţia privilegiată oferita de d-l preşedinte Băsescu şi de şeful clanului de la ICR, d-l Patapievici?

Să ne oprim acum la d-l Horia Roman Patapievici (directorul ICR de la Bucureşti şi şeful direct al d-nei Corina Şuteu), cel pentru care “Eminescu este cadavrul nostru din debara, de care trebuie să ne debarasăm dacă vrem să intrăm în Uniunea Europeană” şi “Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei.” Recompensa “muncii” a venit: d-l Horia Roman Patapievici a primit în dar (de la preşedintele Traian Băsescu) Institutul Cultural Român (ICR) şi un buget anual de milioane de euro, pe care îi poate folosi după bunul plac, fără să poarte grija controalelor financiare şi să fie citat la DNA sau la Parchet.

Referitor la d-na Corina Şuteu, directoarea ICRNY care îşi scrie singură scrisori de apreciere şi apoi îşi roagă “clienţii” să le semneze (!), a venit vremea să afle că americanii nu dau doi bani pe servilism, nu intră în jocurile “made in Romania” şi nu mai pot fi păcăliţi cu mese întinse. Ei vin la bal, mănîncă, beau, se distrează şi pleacă, nu înainte de a spune gazdei un politicos “Thank you”!

Strategiile manipulatoare şi dispreţul pe care d-na Corina Şuteu şi “echipa” de la ICR-NY îl au faţă de noi, cei din emigraţie (care am venit aici în condiţii grele şi am clădit cîte ceva fără să ne ajute nimeni), nu vor prinde nici la americani, nici la români. Angajaţii d-lui Horia Roman Patapievici vin aici pe banii statului român, au casă şi salarii asigurate (bugetul ICR-NY este dublu faţă de cel al Consulatului Român!); îşi aduc echipa lor şi se menţin prin politici de clientelism şi santaj; cînd sustin cîte un proiect (cum e datoria lor, dacă proiectul e bun), au impresia că le eşti dator, se uită la tine de sus şi cred că pot să-ţi dicteze ce să faci sau ce să spui; se folosesc de tine cît au nevoie şi “uită” să te invite la întîlnirile importante. Scriu toate astea pentru ca sunt adevărate! Nu voi putea răsturna eu guverne, nici face ordine în dezordinea/mizeria morala de la ICR, dar nu-mi place ca unii să-şi închipuie că suntem idioţi! Noroc că exista şi artişti români bine pregătiţi – ca d-nii Horvath şi Marinescu – oameni care iau atitudine şi imi semnalează fapte pe care colegii mei din “presa liberă” de aici se feresc să le aducă la cunoştinţa opiniei publice. Ii aştept/invit să ni se alăture, pentru a dovedi clanului Patapievici, Şuteu şi domnului NEA(GOE) că nu îi pot păcăli pe români sau pe americani cu marfă stricată care miroase a… Dîmboviţa!

Pînă acum, am crezut că numirea ca ministru la „Fondurile europene” a penibilului Cristian Ghinea(„vreau să mă vadă mama că mă pup cu Monica Macovei”) este maximul pe care ni-l poate oferi tehnocratul Dacian Cioloş. Iată însă că, prin această sinistră numire ca ministru al Culturii a Corinei Şuteu, Cioloş şi Iohannis ne spun că adîncurile minţii omeneşti sînt în stare să ne arate că este loc şi de mai rău!

Despre Corina Şuteu toţi spu că a fost Directoarea Institutul Cultural Roman din New York şi punct. treaba e că nimeni nu spune de ce a pierdut aceată funcţie.

Răspunsul îl aflăm dintr-un articol numit „President Romanian Independent Media Production ofAmerica, John Gabrian Marinescu” (sau „Presedintele Romanian Independent Media Production of America acuza ICR-New York de iresponsabilitate si cere demisia directoarei Corina Suteu”).

Cum articolul nu am reuşit să îl găsesc în original voi importa varianta publicată pe Blogul lui Victor Roncea şi pe blogul fostului preşedinte Ion Iliescu ambele publicate prin 2008.

Institutul Cultural Roman din New York are o initiativa estivala denumita”Libertate pentru lenesi” – sau pentru iresponsabili, intr-o traducere mai libera.

Sub pretextul ca se combina “estetica lowbrow, grafitti figurativ si o abordareneobisnuita a textului”, ICR-New York “da viata peretilor mohorati si ‘discuta’cu mediul”. Aceasta “expozitie cu picturi stradale” este – dupa parerea mea -o veritabila noua “perla” a directoarei Corina Suteu si a colaboratorilor sai,fiind plasata in Galeria Romana, la intrarea principala in Consulatul General al Romaniei din New York (in aceeasi cladire isi are sediul si Misiunea Permanentaa Romaniei pe langa Natiunile Unite!). Mergand pe 3rd Avenue, in vitrine veziexpuse, in dezordine, figuri cu adevarat grotesti, dar ramai stana de piatra laspectacolul infernal din interior, unde pe pereti atarna adevarate monstruozitati!Ce “fresce”? Ce “murale”? O mizerie crunta!Din datele primite (prin e-mail) de la d-l Cristian Neagoe (coordonator programe in cadrul ICR-NY) am aflat despre “vernisajul” expozitiei cu lucraristradale de la “THE ROMANIAN GALLERY” si de functionarea ei incepand demiercuri, 18 iunie, pana in 15 august 2008, intre orele 19.30-23.00.
In 9 iulie a.c.am vizitat “stradala” anuntata cu atata tam-tam si valuri. Ce mi-a fost dat sa vad?Fara pic de responsabilitate sau jena, directoarea Corina Suteu a dat dispozitieca “talentatii pictori”, selectati din tara, sa degradeze zidurile si sa le profaneze, prin aplicarea unor viziuni de o indoielnica si proasta inspiratie, aglomerandu-lefigurativ-caricatural, abominabil si cu o simbolistica scalciata inteleasa numai deexecutantii implicati. De altfel, nume precum “Nuclear Fairy”, “IRLO” si “Omar”nici pe departe nu suna a fi traditionale romanesti. Astfel, sala de expunere afost maltratata si torturata sarguincios de catre cei adusi special din Romania,cu siguranta, pe cheltuielile statului roman. Mazgaliturile din zonele cele mai raufamate de prin Bronx si Brooklyn au invadat spatiul, impingandu-l intr-o totalastare de plans. Atmosfera se imbacseste, populata de figuri sinistre ale caror portiuni intime sunt puternic scoase in evidenta. Sper sa nu fiu luat in nume derau de catre unii cititori, dar, ca artist plastic si designer pentru industria textilaamericana si internationala, cu o experienta profesionala de peste 27 de ani,dar si ca fost profesor de arte decorative in cadrul renumitei Fashion Institute of Technology din Manhattan nu pot trece cu vederea o asemenea productie”pictural artistica” total negativa. Si asta aici, in America, inima New York-ului!
Expozitia NU ne face cinste noua, romanilor, si nici artei sau culturiinoastre. Cu atat mai mult, ea nu va contribui niciodata la schimbarea imaginii Romaniei in bine. mi amintesc cu placere cum, in anii trecuti, ICR-NY organizaevenimente de o inalta tinuta, expunand adevarati pictori contemporani romani.Vizitatorii veneau intr-un mare numar, te simteai mandru si patruns de puternicevibratii interioare, privind capodoperele conationalilor. Azi, cand la conducerea Institutului Cultural Roman din New York se afla d-na Corina Suteu, am ajunssa ne fie rusine si lehamite de ceea ce se face aici. Pe 18 iulie a.c. s-a implinit oluna de tortura a privirii. Si inca aproape o luna de zile va continua umbrirearusinoasa a renumelui romanesc, pana pe 15 august a.c., cand se va inchideexpunerea ororii. Poate se va gasi cineva din conducerea diplomatiei romanesticu putere de decizie) sa hotarasca inlaturarea acestei blasfemii si curmareastarii de dezorientare si confuzie creata de d-na Corina Suteu.
Cu ocazia intalnirii d-nei ambasador Simona Mirela Miculescu – sefaMisiunii Permanente a Romaniei la ONU – cu reprezentantii mijloacelor massmedia romanesti din New York, organizata miercuri, 16 iulie 2008, am revizitat”expozitia” ICR-NY, deoarece am remarcat, intr-una din vitrine, “elemente noi”.Si iar mi-am pierdut suflarea. La intrarea in hol, a aparut o noua grafica asexului si a actului impreunator in sine. Cei trei “stradalisti”sunt efectiv obsedatierogen si orientati haotic in aceasta directie. Pe pervazul unei ferestre au culcato papusa din carpa, infatisand un tanar de 14-15 ani, fara haine, cu organulgenital vizibil…dementa totala! Spre dreapta sta un urangutan, cu chipul negru (probabil o aluzie la negrii Americii), culcat, intins pe spate, cu un schelet umandeasupra. Pe un scaun pliant (langa papusa cu organe genitale masculine)se afla un obiect nedefinit (ca forma), iar pe spatarul scaunului sta lipit un afispe care scrie: “Show your ID”. Indiscutabil, se face trimitere la personalul desecuritate al Consulatului, luat in deradere. O masuta ocupa coltul incaperii in asa fel incat sa nu acopere chipul unui monstru pictat pe intreg peretele- compozitie care mai capata intre timp completari de fond cu vopsea rosie.
Pe masuta, intr-o dezordine “gandita” rebel, se aduna fel de fel de obiecte.Vad si o revista alegorica, publicata si promovata de ICR, care se intituleaza”AOOLEU”, cu numarul de aparitie 2 si cu specificatia: “Aooleu Nwespaper, July,Costs only: 0 lei; 0 Euro; 0 $; 0Y”. Revista are 12 pagini cu caricaturi si graficasuper-caraghioasa (tiparirea unei asemenea reviste costa o multime de bani- din ce fonduri o fi cheltuind, cu nesabuire, d-na Corina Suteu?)
Pe masa cupricina s-a “ratacit” si o jucarie, un calut care – atentie! – in portiunea dorsala, pe pulpa spate, are pusa o zvastica germana (sa fie anti-semitism, adica ura fatade poporul evreu macelarit de hitleristi?). Cum a aprobat d-na Corina Suteu, intentionat si/sau ostentativ, expunerea acestui simbol al groazei si al crimei? De crearea acestei situatii iresponsabile, denigratoare, degradanta si rusinoasa(din vina directoarei ICR New York) trebuie sa ia cunostinta urgent si directorulgeneral al ICR, d-l Horia Roman Patapievici, desi nu cred ca acesta n-ar aveacunostinta pana la aceasta ora despre aberatiile subordonatei sale. Sau poatechiar dansul o incurajeaza. Ceea ce este si mai grav!
In seara de 16 iulie a.c. am realizat un nou reportaj, in continuarea celuifilmat in 9 iulie. Si aceasta varianta o voi edita si transmite imediat Administratiei Prezidentiale, cu mentiunea “Personal”, pentru Presedintele Traian Basescu. O alta copie o voi transmite ambasadorului Romaniei la Washington, d-l AdrianVierita si alte doua copii in atentia Consulului General al Romaniei la New York,dl Pietro Lucian Pavoni si a Consulului General Adjunct, dna Andreea Berechet.Speram – noi, cei din presa scrisa si vizuala a Comunitatii Romano-Americane, dar si intreaga comunitate – ca tot corpul diplomatic al Romaniei din America siPresedintele Traian Basescu sa se ia urgent o atitudine ferma pentru stopareaactiunilor defaimatoare la adresa tarii, a poporului si a romanilor raspanditi printoate colturile lumii. Speram, de asemenea, ca dna Corina Suteu sa fie inlaturata de la conducerea ICR-NY, deoarece, pana acum, nu a facut altceva decat sa neimproaste cu noroi.
Asta este promovare a imaginii Romaniei…sau o denigrarea tarii si a neamului romanesc?! Nu mai suportam sa ni se sugereze (de catreinstitutii finantate chiar de la bugetul statului!) ca suntem hoti incurabili, primitivi,tigani…si, mai nou, maniaci sexuali sau alienati mintal!
Autorul acestui articol ar fi:
John Gabrian MARINESCU
President Romanian Independent Media Production of America
Zice Iliescu aşa: 

REACTII PRESA ROMANA DIN S.U.A.

SCANDAL LA NEW YORK pricinuit de rusinoasa expozitie organizata de Institutul Cultural Roman

Ziarul romanesc al comunitatii din metropola newyorkeza, bine cunoscutul si apreciatul New York Magazin, a facut o dezvaluire incendiara aratand rusinoasa activitate a Centrului Cultural Roman, rebotezat Institutul Cultural Roman, printre care o recenta expozitie ce provoaca orice om cu bun simt la o reactie in sprijinul pastrarii adevaratei noastre identitati, atat romanesti cat si culturale.

Domnul Grigore Culian, patronul si directorul acestui respectabil ziar de o tinuta deosebita, are curajul sa spuna lucrurilor pe nume acceptand publicarea articolului semnat de domnul John Gabriel Marinescu intitulat: “Zvastica si sex in vitrina ICR-New York!

Relatarea ziarului New York Magazine a captat atentia unor publicatii din tara, precum ziarul Evenimentul Zilei si cotidianul Ziua dar si ale portalului de stiri pe internet Ziare.com.

Salutam sesizarea ziarului New York Magazine si la randul nostru, ca redactie a unui ziar romanesc din Statele Unite ce pledeaza pentru pozitivism si altruism, gasim de cuviinta ca cele relatate pe paginile prestigiosului ziar newyorkez sa fie luate in consideratie cu toata seriozitatea atat de autoritatile romane cat si de “amatorii de arte libere” din comunitatile romanesti, oriunde s-ar afla ei.

  1. 5 Mai 2016 la 0:51

    Cu alte cuvinte, Bine v-am găsit în casa de nebuni!
    Întotdeauna am zis că, 1… La român urăsc că decând mă știu se crede buricul pământului… și…2… Are o înclinație spre snobism, cum nu cunosc de la nimeni, care îmi face și mai multă scârbă! Când mi-a fost destulă, m-am cărat. Slavă Domnului că altfel nu știu ce m-aș fi făcut!
    … Ce zici? Gândii spontan, deci la începutul articolului, unde este vorba de buli-BASEALA, la alea 35 de miliarde de euro, cică cu camionul cărate… Ce crezi, prin filiera ăstora ALIENAȚI MINTAL, subjugați egoului pompat la refuz asemeni târfelor, hoților, țiganilor, descreieraților nepăsători de imaginea care o propagă despre țara lor, ăștia care au luat-o razna peste granițe ca vitele căpiate… Nu ți se pare că prea multe sânt necurate?
    … Să vedem cât stă tanti asta diformă (banuiesc ca nu-i montaj, fără țâțe dar decoltată până la brâu, acuma știm de ce și, după discursul obosit al lui Iohannis, poate că este destul și pentru Cioloș să se mai limpezească apele.
    *
    Și chiar așa a zis nenea ăla despre Eminescu?
    AFARĂ!
    Acolo unde în engleză limba română precum acasă se omoară!
    Nu zic? SNOBI!… Ai idioției robi!

    • 5 Mai 2016 la 22:19

      E vorba vestita rotație de cadre …
      Dacă cineva e alungat de undeva cu picioare în cur este în alt loc persoană providențială …
      Poate de aceea sunt fericit că nu sunt mândru că sunt român …

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: