Prima pagină > Analize - Întrebări - Ipoteze - Păreri, Justiţie - Lege - Legislație, Presă > Sentinţe în dosarul în care directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, Dan Voiculescu şi fiica sa, Camelia Voiculescu, sunt acuzaţi de şantajarea administratorului firmei RCS&RDS Ioan Bendei

Sentinţe în dosarul în care directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, Dan Voiculescu şi fiica sa, Camelia Voiculescu, sunt acuzaţi de şantajarea administratorului firmei RCS&RDS Ioan Bendei

Curtea de Apel București a dat sentințele în dosarul în care directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, Dan Voiculescu şi fiica sa, Camelia Voiculescu,  au fost trimişi în judecată pe 1 octombrie 2013, fiind acuzaţi de şantajarea administratorului firmei RCS&RDS Ioan Bendei. 

SENTINŢE

– Dan Voiculescu: 2 ani de închisoare cu executare. Instanţa a dispus ca această pedeapsă de doi ani închisoare să fie contopită cu cea de 10 ani primită anterior în dosarul ICA, rămânând pedeapsa de 10 ani.

– Camelia Voiculescu: 2 ani cu suspendare pentru complicitate la şantaj.

– Sorin Alexandrescu, director general Antena TV Group: 3 ani şi 6 luni cu executare pentru şantaj.

– Şerban Pop, fost şef ANAF: 2 ani de închisoare pentru permiterea accesului unei persoane neautorizate la informaţii ce nu sunt destinate publicităţii.

– George Matiescu, director general Intact Publishing: Achitat pentru complicitate la şantaj.

– Intact Publishing: achitată pentru şantaj.

– Antena 3: achitată pentru complicitate la şantaj.

– Antena TV Group: 350.000 de lei amendă.

Directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, şi Dan Voiculescu au fost trimişi în judecată pe 1 octombrie 2013, fiind acuzaţi de şantajarea administratorului firmei RCS&RDS Ioan Bendei; în acelaşi dosar au mai fost trimişi în judecată fostul preşedinte al ANAF Şerban Pop, Camelia Voiculescu, asociat şi administrator al societăţilor Antena TV Group, Antena 3 şi Intact Production, care este şi singurul asociat al SC Intact Publishing, George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum şi firmele Antena TV Group, Antena 3 şi Intact Publishing. Ei sunt acuzaţi în legătură cu folosirea acelor instituţii media (televiziuni, publicaţii online şi scrise) pentru şantaj cu scopul obţinerii de foloase materiale ilicite însemnate. 

Potrivit DNA, Sorin Alexandrescu, Antena Tv Group şi Intact Publishing sunt acuzate de şantaj iat Dan Voiculescu, Camelia Voiculescu, George Daniel Matiescu şi SC Antena 3, sunt acuzaţi de complicitate la şantaj, iar Şerban Pop, fost şef ANAF, penru că a permis folosirea, în orice mod, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii. 

În rechizitoriu, procurorii au reţinut că, în perioada 16 aprilie – 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat în mod repetat şi gradual acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, administratorul firmei RCS&RDS, ameninţându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupţie, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat. 

„În mod concret -declară procurorii – inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de ameninţare cu publicarea, prin intermediul entităţilor media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupţie săvârşită de partea vătămată, în situaţia în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparţinând Antena TV Group la un preţ dorit de inculpat. Semnarea contractului în condiţiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanţelor, oprirea campaniei media împotriva societăţii pe care o reprezenta partea vătămată şi a persoanelor din conducerea acelei societăţi”.

Şantajul s-a realizat în mai multe feluri.  Verbal, prin afirmaţii legate de perspectiva declanşării unui scandal mediatic; prin intermediul unui spot publicitar prin care opinia publică era informată că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupţie în care ar putea fi implicată partea vătămată (realizat din dispoziţia inculpaţilor Camelia Voiculescu şi Sorin Alexandrescu în 8 mai şi difuzat în perioada 9 – 30 mai cu o frecvenţă de 5 ori pe zi – în total de 401 ori, de toate posturile TV aparţinând SC Antena TV Group şi Antena 3); prin înscrisuri având caracter de somaţie, emise de către Intact Publishing, semnate de George Daniel Matiescu, în calitate de director general, şi trimise către partea vătămată şi către alte persoane, prin care, sub pretextul desfăşurării unei anchete jurnalistice, se solicitau relaţii privind împrejurarea care făcea obiectul şantajului. 

Sorin Alexandrescu, spune DNA, cu diferite ocazii, i-a reamintit administratorului firmei RCS&RDS Ioan Bendei că singura posibilitate de a evita  o campanie media negativă privind persoana sa şi activitatea pe care o desfăşoară este să semneze cu Antena TV Group, în condiţiile impuse.

 „Informaţiile pe care s-a sprijinit Sorin Alexandrescu – spun procurori DNA –  pentru a exercita actele de şantaj la adresa părţii vătămate au fost obţinute de la inculpatul Pop, preşedinte ANAF. Astfel, în februarie, acesta din urmă i-a remis lui Sorin Alexandrescu un set cu documente provenind de la angajaţii Gărzii Financiare, în condiţiile în care, în calitatea sa de preşedinte al ANAF, era obligat să asigure confidenţialitatea informaţiilor obţinute, în virtutea funcţiei, de la angajaţi. În acest fel, Şerban Pop i-a asigurat lui Sorin Alexandrescu un ascendent în discuţiile cu partea vătămată şi, totodată, un potenţial subiect de presă, iar pentru sine, ulterior, a obţinut promisiunea că va fi sprijinit pentru menţinerea în funcţia de preşedinte al ANAF”

DNA susţine că Dan Voiculescu, a sprijinit acţiunile desfăşurate de Sorin Alexandrescu, menite să menţină şi să accentueze  presiunea psihică exercitată, deşi probabil aceste acţiuni au fost, probabil ordonate de Varan.

Prin intermediul site-urilor Income Magazin şi Jurnalul Naţional deţinute de Intact Publishing, George Daniel Matiescu, în calitate de împuternicit al acesteia, a girat publicarea unor ştiri negative la adresa societăţii reprezentate de Bendei, în scopul susţinerii actelor de şantaj exercitate. De asemenea, el a acceptat şi a semnat înscrisurile trimise în 24 aprilie 2013 către Ioan Bendei şi către alte persoane, în condiţiile în care acestea nu vizau niciun fel de investigaţie jurnalistică, ci erau acte de constrângere prin ameninţare cu publicarea detaliilor unor pretinse fapte de corupţie. 

DNA mai arată că, în 23 aprilie 2013, la luarea deciziei de trimitere a acestor înscrisuri a participat şi Camelia Voiculescu.

ANTENA 3 FIIND ACHITATĂ SCAPĂ DE ÎNCHIDERE

Cel puţin paradoxal, în cazul Antenei 3 s-a decis achitarea în timp ce în Antena Group, are de plătit o amentă uriaşă:  350.000 de lei amendă.

Procurorii DNA au solicitat întreruperea transmisiei postului Antena 3 pentru o perioadă de trei luni, dar judecătorii au decis, absolut halucinant, achitarea.

Totuşi, Camelia Voiculescu, fiica lui Dan Voiculescu, acţionar principal al Antena TV Grup, a fost condamnată la doi ani de închisoare cu suspendare, iar Dan Voiculescu la 2 ani cu suspendare. La Dan Voiculescu, dacă această sentință se va menține și în instanța superioară, pedeapsa se va contopi cu cea din ”Dosarul ICA”, unde a primit 10 ani cu executare.

”Postul TV Antena 3 a difuzat, sub forma unor ştiri, materiale cu caracter denigrator la adresa părţii vătămate. În plus, începând cu data de 9 mai 2013, în scopul menţinerii şi amplificării stării de temere induse părţii vătămate, pe posturile de televiziune SC Antena TV Group SA, a fost difuzat un spot publicitar prin care opinia publică era informată că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la eventuale fapte de corupţie în care ar putea fi implicată partea vătămată”, potrivit DNA.

ALE CUI SUNT ACESTE ENTITĂŢI MEDIA? CINE LE ADMINISTREAZĂ? ÎN INTERESUL CUI FUNCŢIONEAZĂ?

Intact, Antena 3, Antena TV Grup, Sentinţe

Cine e propietar, cine a înfiinţat, dar, mai ales, cine controlează şi în interesul cui, entităţile de care am pomenit mai sus, e o adevărată poveste, o adevărată bulibăşală creată, probabil, pentru ca efectele unei eventuale responsabilităţi în cazul unor condamnări penale să fie restrânse.

INTACT MEDIA GRUP

Intact Media Group este un trust media din România, care face parte din Holdingul GRIVCO, deținut de familia politicianului și omului de afaceri Dan Voiculescu. Intact este unul din cele mai puternice trusturi media din România și are un capital integral românesc. Trustul media Intact Media Group a luat ființă ca entitate juridică în anul 2009, înlocuind practic conceptul ce fusese până atunci trustul Intact.

Grupul Intact deține, din anul 2005, compania Media Sport Group, partenerul BBC pentru România, Bulgaria și fosta Iugoslavie, care deține patru reviste: „Top Gear”, „Good Food” și „Science Focus”.

INTACT Media Group reprezintă prima afacere media de tip greenfield din România post 89, fiind o investiție 100% românească.

În septembrie 2012, societățile membre erau:

Televiziuni:

  • Antena 1
  • Antena 2 (Antena Stars)
  • Antena 3
  • Antena 4 (Happy Channel)
  • Antena 5 (Antena Internațional)
  • ZU TV

Publicații print:

  • Jurnalul Național
  • Gazeta Sporturilor
  • BBC Good Food
  • BBC Top Gear
  • BBC Science Focus
  • Income Magazine
  • The Industry

Radiouri:

  • Romantic FM
  • Radio ZU

B2B:

  • Intact Production
  • Tipografia Intact
  • Seed Consultants Branding & Design
  • Open Media Network
  • Euroexpo
  • Intact Media Academy

ANTENA TV GRUP

Antena TV Group S.A. este o companie de televiziune din România. Aceasta deține licențele audiovizuale pentru canalele de televiziuneAntena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV.Compania a fost înființată pe 4 iunie 1991 ca TV Antena 1 S.A., iar în decembrie 2010 a fost redenumită Antena TV Group pentru a-și consolida operațiunile.

Acționarii companiei Antena TV Group sunt:

  • Camelia Voiculescu – 41,78 %
  • Corina Voiculescu – 37,45 %
  • Mihai Lazăr – 8,64 %
  • Anca Raluca Gheorghe – 4,32 %
  • Fundația Dan Voiculescu pentru dezvoltarea României – 3,91 %
  • GRIVCO – 3,87 %

Antena 3

Antena 3 este un canal de televiziune privat de știri din România. Acesta este deținut de compania Antena 3 S.A., care face parte din grupul Intact. Directorul general al Antena 3 este Mihai Gâdea.

Antena 3 s-a remarcat prin prin faptul că singurul său rot de a exista, încă de la creare, este acela de a critica vehement și a constantă tot ce ţine de  Traian Băsescu, președintele României și a apropiaților acestuia și acesta prin prezentarea cu prioritate şi cu interpretări de multe ori dincolo de orice logică, sfidând bunul simţ şi făcând conexiuni forţate pentru a se ajunge la concluziile ordonate în şedinţele de redacţie a unor subiecte, ca:

  • achiziționarea de către președinte a casei de pe strada Mihăileanu;
  • investigațiile referitoare la răpirea jurnaliștilor români în Irak;
  • privatizarea Alro Slatina;
  • relațiile notarului Ioana Băsescu, fiica președintelui, cu firma Gazprom;
  • procesul juridic în care este implicat Mircea Băsescu, fratele președintelui;
  • afacerile lui Costel Cășuneanu, în special cele legate de asfaltarea unor drumuri.

Condamnarea la 10 ani de detenție a fondatorului trustului Intact, Dan Voiculescu, a acutizat starea de isterie care uneori atinge paroxismul în cadrul  angajaţilor Antenei 3.

Comportanentul ilegal al Antenei 3 merge acuze neargumentate, dar şi de incitarea în mai multe rânduri la dezordini sociale, de adunărate campanii de linşaj mediatic a unor persoane doar pentru că nu îi convin lui Dan Voiculescu sau familiei sale, asta dovedind în interesul cui acţionează.

Nu odată postul a fost suspectat de o evaziune fiscală care trece dincolo de orice imaginaţie

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: