Je suis Jeanne D’Arc

     Joanna D


     Azi mă duc să mă cert cu mârlanii care-mi fac proiectul şi se ocupă să ia avizul de la primărie. E inacceptabil să dureze atât de mult. Nu ştiu de ce a decis cineva că trebuiesc luni întregi pentru treaba asta. Poate în alte cazuri da, dar acum e ceva de-a dreptul banal.

   Îmi aştept rândul. Holul răsună de urletele de-a dreptul inumane ale femeii din biroul şefului. E clar că a cedat psihic, de fapt oricine ar fi innebunit din cauza abuzurilor descrise de ea şi eu sunt total de acord că realmente nu mai are altă soluţie decât actiunea pe cale legală. Durează de un sfert bun de oră şi pulsul meu e out of the blue, deja aud un zgomot de fond care creşte în intensitate. Cu toate astea nimeni nu dă atenţie incidentului, toţi cei din biroul alăturat lucrează concentraţi, sunt absorbiţi, transportaţi în alt univers. Par surzi. Absolut, dar absolut fucking incredibil! Simt că îmi plesnesc tâmplele dacă nu intru şi-l sugrum pe nemernic. Deodată se face linişte. Sper că nu am un atac cerebral şi e chiar linişte reală. L-am auzit pe individ după vreun minut, voia să pară calm dar era evident speriat şi încerca să negocieze. Apoi a vorbit cu cineva la telefon, cu un jurist cred. După nici cinci minute, în care s-a discutat pe un ton coborât şi n-am mai auzit ce vorbesc, deşi m-am străduit, femeia a ieşit, a traversat culoarul şi a plecat. Era congestionată şi părea năucită. 

   Dau să intru în biroul jigodiei, un pipernicit cu moacă insolentă care cere pumni în bot, dar pe lângă mine se strecoară rânjind cu un telefon în mână unul dintre ăia din biroul vecin, aşa că mă opresc în cadrul uşii.

-Boss, dai o bere pentru asta. Aproape m-am pişat pe mine de râs, neeeeebună creatură, eu nu ştiu cum poţi să suporţi, câtă rabdare să ai, doamne, cu aşa ceva?

-Lasă, mă, e fată bună, ai văzut ce repede s-a liniştit în momentul în care a crezut că te dau afară şi o să-ţi plângă copilul de foame pe drumuri. A înmuiat-o gândul că-ţi pierzi servciul şi casa iar ea va fi responsabilă pentru asta. Are conştiinţă. 

-Da boss, eu înţeleg că la ea ţine mereu treaba asta cu aşa-zisul sindrom Jeanne D’Arc, că ea trebuie să se sacrifice şi să salveze pe cineva zilnic, da’ nu crezi totuşi că ne-a tâmpit pe toţi cu scandalurile astea absurde? Nu e om cu care să nu se certe, sindicalista ceauşistă a lu’ peşte prăjit, e definiţia isteriei. O fi ea cea mai veche aici, dar i s-a urcat la cap.

-Face treabă, e profi, e perfectă. Are şi ea traume, se descarcă. Ce, noi n-avem minusuri? Şi în plus, are mama complet paralizată şi cu o grămadă de boli. O îngrijeşte de opt ani. Ce să fac, să o dau afară numai pentru atât? Ba chiar o să fie protectoarea ta de acum, e tiparul ei.

-Pffff, nu boss, ziceam numai aşa, îmi pare rău c-am râs, ce căcat de viaţă! Cum să nu te scrânteşti? Dar îmi ies din minţi când cineva zbiară. Ok, o să reuşim să ne înţelegem cumva, nici   n-am prea făcut mare lucru în privinţa asta.

     Am plecat, totuşi sunt şi ei nişte oameni iar legile, aşa cum or fi ele, trebuiesc respectate.

Sursa: micdavinci.wordpress.com


  1. 31 August 2016 la 18:43

    Dacă Jana lu Arcu ar fi avut de făcut vreun proiect cu o firmă de proiectare altfel arăta istoria … 😀

  2. micdavinci
    31 August 2016 la 22:58

    ahahahaha, da, că avea ISU şi toate alea şi asta în 10 minute

    • 1 Septembrie 2016 la 15:57

      Știi cum se dau avizele? Cel care trebuie să verifice una sau alta pleacă de la ipoteza că nu există proiect fără greșeli. După ce îl deschide începe să le caute, și le caută, și le caută.
      Un caz… Construirea unei cabane.
      Cei de la Mediu spun că trebuie folosite materiale care să nu agreseze mediul și .. ochiul. Adică să se încadreze în peisaj, Deci fără tencuieli decorative, sau învelitori din tablă… dacă se poate șipci din lemn. Niciodată nu am înțeles de ce le trebuie șipci din lemn pentru că apoi vine pompierul și zice că ”fără materiale inflamabile” …
      Sincer să fie, eu nu am văzut șarpantă din lemn ignifugat acolo unde există coș de fum.
      Boul ăla de la pompieri locuiește într-o casă clasică acoperită cu țiglă pe șarpantă din lemn și are încălzire cu sobe, deci are coșuri de fum.
      Știa el ceva, doar că legea nu spune să nu se folosească materiale care nu se aprind ci ca acestea SĂ FIE IZOLATE FAȚĂ DE COȘURI (azbest+lăsarea unei distanțe de 15 cm).
      Asta e, mintea unora refuză să funcționeze. Există bancuri cu polițiști, să-mi fie cu iertare, dar polițiștii sunt monumente de inteligență față de pompieri.
      La Mediu apar tot felul de ecologiști. Am văzut caz unde ”a fi prietenos cu mediul” se interpretează ”fără betoane”… Adică să faci o casă cu subsol, etaj și mansardă FĂRĂ FUNDAȚIE DIN BETON?
      Oare a fi bugetar înseamnă să ai creier doar pentru a avea de unde se hrăni părul?

  3. micdavinci
    1 Septembrie 2016 la 16:43

    Lol, eu m-am crucit când unul de la pompieri cu cimpoi sub barbă s-a scărpinat în buzunar şi-a decretat că trebuiesc izolate cablurile video. Acum văd că-s şi mai proşti decât credeam.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

