Nişte dobitoci


wallup.net

Zic şi eu să beau o cafea înainte să mă culc înapoi, că am dormit doar două ore. Genul ăsta de cafea se bea total relaxat, cu picioarele pe balustrada balconului şi un laptop în braţe. Ziua începe frumos, păsărelele-s isterice, soarele îmi incălzeşte tălpile şi-mi bate-n ochi, ochelarii de soare sunt prea departe, o dubă albă trece în viteză şi-mi bagă praf în cafea şi scutură câteva frunze galbene.

Trec în revistă peisaje, copii, abdomene, dau like la nişte descoperiri revoluţionare şi la un câine mai deştept decât unii pe care îi ştiu eu, înjur în gând nişte paţachine din politică.

Si dau de asta: topul ruşinii sursa digi24

Deja ignor cartoful înfipt în Piaţa Revoluţiei dar tot mă minunez ce face seceta din om, recte Traian cu lupoaica în braţe.

Totuşi, să facem un exerciţiu de imaginaţie şi să încercăm o vizualizare a expresiilor de pe chipurile celor prezenţi la inaugurarea oficială a monumentelor din link şi să studiem câteva reacţii ale locuitorilor:

Păi așa, dacă mă uit, în prima fază la ea mi-ar transmite că a venit un extraterestru și a răpit pe cineva…altă planetă. Urât în comparație cu nivelul socio-cultural al acestei piețe, ca și cum ai lua un OZN și l-ai pune în mijlocul ei”, spune un trecător.

Nu știu ce reprezintă statuia…ce reprezintă… un soldat..?”, se întreabă un altul.

Cred că e nereușită, pentru că nu-mi dau seama ce reprezintă. (Reporter: Ce mesaj vă transmite așa când vă uitați prima oară la ea?) Kitsch!”, este de părere un al treilea.

Despre cloșca cu pui din metal care păzesc intrarea în Parcul Copiilor din Timișoara:

„N-au aspect, doar așezare, așa ca aspect sunt doar niște mingi de fier”, constată un timișorean

Personal, regret că nu a imortalizat cineva confuzia şi năuceala audienţei în momentul dezvelirii acestor opere. Eu am râs un sfert de oră când mi-am imaginat scena asta.

E clar că doar surpriza şi faptul că interviul urma să fie difuzat a menţinut nivelul exprimării în cote cu care noi nu mai suntem obişnuiţi, atunci când suntem loviţi de iniţiativele artistice şi socio-culturale ale edililor de la noi. Ăsta n-a fost un impediment pentru Nicolae Robu, primarul Timișoarei, care a explicat nonşalant:

„Păi ăia sunt niște dobitoci care au întocmit acel clasament, ce abilitare au ei, care își permit să treacă peste criticii de artă și să califice care sunt cele mai urâte statui ale lumii?”

Nişte nimeni, cum bine a zis şi Tăriceanu. Luaţi mă, proştilor, cultură!

sursa micdavinci.wordpress.com


  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

