Acasă > Politicăraie - Partide - Politicieni > CANDIDATURĂ PNL: Mara Mareș – prințesica de la Făgăraș

CANDIDATURĂ PNL: Mara Mareș – prințesica de la Făgăraș

Mara Mareș

Mara Mareș

Deși nu sunt liberal, trebuie să recunosc că deja sunt enervat de faptul că la alegerile parlamentare care urmează, liberalii propun pentru candidaturi tot felul de personagii adus din afara partidului, evident, pentru a profita de notorietatea lor de moment.

Teodor Stolojan, Klaus Iohannis, miniștri chemați să se înscrie în partid în schimbul numirii pe liste în poziții eligibile, chiar și candidații de la Primăria Generală a Bucureștiului ori povestea cu susținerea Premierului Cioloș pentru un nou mandat etc … sunt povești care au un fir roșu, comun.

De dragul notorității acelor personagii, membri onești ai partidului sunt desconsiderați fără nici cea mai mică jenă.

OK, este nevoie de înnoirea clasei politice și de întinerirea ei. Exemplu de care vom vorbi aici este unul un pic altfel. Are o puternică doză de nepotism ”nepotism” … 
Pentru a ajunge în postura de candidat e nevoie ca personajul să aibă o oarece vechime în partid, să fi făcut lucruri care să îi dea o notorietate.

Fata de care e vorba mai jos este o fată frumoasă, de 24 de anișori, fiica unui consilier local de prin Făgăraș care de la 16 ani a plecat în Anglia să își continue liceul, absolvind apoi vreo trei facultăți după cum zice pe contul său de Facebook.

Fata nu e una pe care o găsești pe marginea șanțului adusă de ultimele inundații. Nu, ea este fiica lui Ioan Mareș,  consilier judetean din Brasov si fostul presedinte al PDL Fagaras.

Mai multe siteuri ale unor organizații de presă scriu că: 

”Conform declaratiei de avere, Ioan Mares, actualmente consilier judetean, detine doua case (una in Fagaras si alta in Brasov), un spatiu comercial si o magazie de cereale. De altfel, Mares are o ferma de cereale, de unde, anul trecut a scos din vanzarea produselor agricole 150.000 de lei. Pe langa acesti bani, Ioan Mares a mai avut anul trecut 8.670 de lei de la Consiliul Judetean, 2.493 dintr-o alta sursa si 12.000 de euro din inchirierea unui imobil. In declaratia de avere nu a trecut nici ca ar avea conturi in banca, dar nici datorii.

Din aceste venituri, Ioan Mares a trebuit sa plateasca studiile si statul fiicei sale in strainatate in ultimii ani. Intr-un interviu acordat Zf.ro, in urma cu cateva luni, in calitate de masterand la Londra, Mara Mares povestea cat costa studiile acolo. “Taxa medie la universitate este de circa 3.500 lire sterline. Un student care invata si traieste in Londra cheltuie intre 400-600 de lire lunar pe inchirierea unei camere.” 

Prințesica lui tata cu părinții săi

Prințesica lui tata cu părinții săi

 Dar, cum nu mi-am propus să înțeleg cum câștigă domnul Tăticu banii pentru asigurarea bunăstării drăguței prințesici (pentru asta s-au inventat DNA și ANI ), ne vom ocupa un pic de ipocrizia care zace în frumosul căpșor al Marei. Și cum putem face asta mai bine decât uitându-ne la ce spune despre ea însăși pe contul său de Facebook.

Ea se prezintă astfel în caseta destinată acestu lucru pe contul său:

  • Lucrează la Expert Forum (EFOR)
  •  

    Lucrează la Konrad-Adenauer-Stiftung
  •  

    Lucrează la The Romanian Embassy
  •  

    A studiat European Public Policy la UCL
  •  

    A studiat European and International Studies la King’s College London
  •  

    A studiat Politică la Universitatea Complutense din Madrid
  •  

    A învăţat la St. Clare’s, Oxford
  •  

    A învăţat la Colegiul National „Doamna Stanca” Fagaras
  •  

    Trăieşte în Făgăraș
  •  

    Din Făgăraș
  •  

    Urmărită de2.021 de persoane
    (Caseta respectivă poate fi văzută la final în captură foto)

 

Treaba e că, privind la modul superficial, îți vine să zici că vezi o fată nu doar frumoasă ci și cumnințică, deșteaptă și școlită. O fi cuminică, cine sunt eu să spun că nu e așa? Dar e clar că e și o mică ipocrită pe cale să devină una cât se poate de mare.

Având în vedere că are doar vreo 24 de anișori ai zice că cele două colegii absolvite i-au păpat vreo 8 ani din viață iar cele trei facultăți vreo 12 ani dacă ne gândim că pentru eliberarea unei diplome de absolvire la un colegiu și a unei diplome de licență la o facultate e nevoie de minimum patru ani, vedem că fata a stat prin școli minimum 20 de ani, deci neavând timp nici să facă grădinița cu se cuvine.

Având în vedere că pe la 16 anișori, Mara văduvește de prezența sa liceul numit Colegiul National „Doamna Stanca” Fagaras la care învăța până atunci, deci treapta întâi, cum ar veni, și continuă până la 18 anișori liceul St. Clare’s, nu putem vorbi de absolvirea ambelor colegii…

La fel cum  nu putem vorbi de absolvirea unor facultăți cum ar fi UCL, King’s College London, Universitatea Complutense din Madrid de vreme ce acolo a urmat anumite cursuri d scurtă durată și neprimind o diplomă de licențiere, de masterat ori de doctorat.

De asemenea, faptul că a colaborat cu anumite entități cum ar fi: Konrad-Adenauer-Stiftung, The Romanian Embassy pe tipul verii, în vacanță, e cam mult a spune în CV că a lucrat acolo.

În fine, ce rămâne? O frumușică fată de bani gata, cu un tătic potent și influent care a considerat că atunci când o veni Făt Frumosul călare pe Bugatti Veiron va da mult mai bine dacă va prezenta un CV impresionant.

Pentru a argumenta cele de mai sus, voi posta mai jos un fel de dialog pe care l-am avut cu ea pe contul său de Facebook.

I-am pus acolo, pe contul său, câteva întrebări al căror răspuns pare a fi interesat pe destul de multă lume din câte am dedus după numărul de răspunsuri din partea admiratorilor ei:

Mara, eu am niște curiozități …
1. Ai citit Statutul partidului?
2. Dă-mi trei argumente care să motiveze faptul că ai ajuns direct candidată deși nu erai membru. (Explic-i asta unui membru de rând a partidului)
3. Definește cu cuvintele tale cuvântul ”Liberal”
4. Cât te-a costat (de fapt, cât l-a costat pe tatăl tău) această candidatură? 
5 Ai 24 de ani. Când ai avut timp să faci: UCL, King’s College London, Universitatea Complutense din Madrid, St. Clare’s, Oxford?
6. Cum poți lucra în același timp la Konrad-Adenauer-Stiftung, la The Romanian Embassy, și să trăiești în același timp la Făgăraș? Faci naveta?
7. De fapt, tu vrei să te măriți și ți s-a părut că dacă pui și asta la CV ”calul” lui Făt Frumosul care te va lua va fi cel puțin Bugatti Veiron?
P.S. Vezi că cine ți-a completat statutul cu școlile absolvite și cu locurile de muncă a făcut mișto de tine. Este fizic imposibil ca la 24 de ani să fi absolvit atâtea școli … PA

Mă așteptam fie să șteargă întrebările respective, fie să mă blocheze de-a dreptul. Nu a făcut-o ci, cumințică a luat întrebările la rând și a răspuns, lucru care, fără glumă, a făcut să câștige un picuț de respect și admirație pentru viitoarea carieră politică pe care o va face având în vedere prezența de spirit în a specula orice oportunitate …

A doua zi Mara a postat: 

 

Mara Mareş 23 ore · Făgăraș, Județul Brașov · 

Răspund mai jos unor întrebări diverse, de la ”de ce nu aștept un Făt Frumos cu Bugatti”, până la definiția liberalismului.
Primesc o multitudine de mesaje de când cu noua postură; unele pozitive, altele mai puțin; important este că apreciez efortul tututor celor care își rezervă o parte din timpul liber pentru a-mi scrie. Încerc, pe cât îmi permite timpul, să le răspund tuturor, în privat.

Cu o excepție. Pe lângă nota umoristică, următorul mesaj, pe care-l redau în integralitate mai jos, ridică niște întrebări legitimite, datorate unor confuzii, parte fiindcă nu am fost eu foarte explicită, altele din cauze independente de mine. Încerc să explic și să răspund la fiecare din întrebări.

”1. Ai citit Statutul partidului?”
R: Surprinzător, da. :) 
„2. Dă-mi trei argumente care să motiveze faptul că ai ajuns direct candidată deși nu erai membru. (Explic-i asta unui membru de rând a partidului)”
R: Sunt membru PNL de aproximativ doi ani. Am activat la filiala PNL din Londra și la echipa de tineret a PNL Brașov. Regret, dar am lăsat fără obiect restul întrebării. :) 
”3. Definește cu cuvintele tale cuvântul ”Liberal”
R: De la John Locke și Montesquieu încoace au existat o multitudine de persoane mai inteligente ca maine care au definit și studiat liberalismul, așa că nu îndrăznesc tocmai eu să ”strivesc corola de minuni a lumii”.:D 
”4. Cât te-a costat (de fapt, cât l-a costat pe tatăl tău) această candidatură?”
R: Pe mine, din ce în ce mai mult, mă costă aspectul privat al vieții mele.
Pe tatăl meu, nopți nedormite și o mulțime de peri albi. De parcă nu-i ajungeau problemele pe care le avea…
”5 Ai 24 de ani. Când ai avut timp să faci: UCL, King’s College London, Universitatea Complutense din Madrid, St. Clare’s, Oxford?”
R: La 16 ani, în 2008, am plecat în Marea Britanie. Am urmat, timp de doi ani, până la vârsta de 18 ani, colegiul ”St. Clare’s” din Oxford (atenție, a nu se confunda cu celebra univesitate Oxford). Apoi au urmat 4 ani la ”King’s College London”. Prin programul de mobilitate Erasmus, am petrecut un an la Madrid, studiind științe politice în limba spaniolă, iar în ultimul an am urmat masterul la UCL. Iese socoteala? Mie, da. :)
”6. Cum poți lucra în același timp la Konrad-Adenauer-Stiftung, la The Romanian Embassy, și să trăiești în același timp la Făgăraș? Faci naveta?”
R: Am colaborat cu toate cele trei instituții pe rând, în vacanțele de vară, dar, din motive necunoscute de mine, Facebook-ul folosește, în varianta română a sa, indicativul prezent, în loc de perfectul compus (sau simplu, de ce nu? :D ). Da, locuiesc în Făgăraș, dar fac din ce în ce mai mult naveta spre Brașov și București.
”7. De fapt, tu vrei să te măriți și ți s-a părut că dacă pui și asta la CV ”calul” lui Făt Frumosul care te va lua va fi cel puțin Bugatti Veyron?”
R: De fapt, am renunțat la a crede în povești încă de la 16 ani, moment din care am fost nevoită să mă descurc de una singură, într-o țară aflată la peste 2000 de kilometri de casă.
”P.S. Vezi că cine ți-a completat statutul cu școlile absolvite și cu locurile de muncă a făcut mișto de tine. Este fizic imposibil ca la 24 de ani să fi absolvit atâtea școli … PA”
R: Sper că am elucidat toate nelămuririle. În caz contrar, nu ezitați, întrebați. :)

Seară faină, Mara

PRECIZARE FINALĂ

În cazul în care Mara Mareș va ajunge să citească acest text aș vrea să știe că dacă va merge pe calea carierei politice acest articol va fi parfum față de atacurile extrem de violente la care va fi supusă de presa de tabloidă sau de cei de pe la Antena 3 ori România TV … 

Faptul că e tinerică și frumușică și are o legătură cu fostul PDL va fi punctul de plecare pentru articole de un misoginism feroce.

De asemenea, aș dori să nu considere că am scris asta fără nici un fel de răutate și tare mi-aș dori să o văz acolo sus de tot în politica românească. Cele pe care le-am semnalat eu aici sunt de-a dreptul calități dacă ne uităm  la lumea infectă în care intră  …

MULT SUCCES ÎN CARIERA POLITICĂ, DRĂGUȚĂ PRINȚESICĂ

( Îți urez să ai putere să lupți cu fiarele în jungla în care ai intrat🙂 )

Captura foto cu statusul ei de pe Facebook:

mara-mares-status

 P.S. Mara chiar este o fată foarte frumoasă frumoasă … :) 

Mara ...

Mara …

 

 

  1. Mihail Lungu
    28 Octombrie 2016 la 7:49

    Citez: „aș dori să nu considere că am scris asta fără nici un fel de răutate”.
    Pun şi eu nişte întrebări.
    1. O fi scăparea de mai sus un lapsus freudian?
    2. Posedă Blue Sorin el însuşi un Bugatti Veyron şi nu-l poate, deocamdată, exploata cum se cuvine?
    3. Are toată povestea o morală?
    Redevenind serios, descriu impresia mea despre cazul Mara Mareş: prea frumos ca să fie adevărat. Şi asta este o problemă: în extrem de rarele cazuri, în care aşa ceva poate fi totuşi adevărat, greşim cu toţii.

    • 28 Octombrie 2016 la 19:31

      1. Nu;
      2. Am unul în computer, trebuie să îl printez :))) ;
      3. Morală? Trebuie să aibă morală o poveste dintr-o ”soțietate fără moral și fără prințip”?
      Poate cî îmi e prea greață de plagiatori, de diplome cumpărate, de chestii cum e asta de acum când un liceu făcut pe bucăți, jumătate la Făgăraș și jumătate la Londra sunt trecute ca două colegii absolvite, trei cursuri de scurtă durată făcute pe la universități diferite sunt date ca trei universități absolvite .. practic niște tinichele atârnate în piept sunt date ca bijuterii de mare valoare.
      Amintește-ți povestea cu Ponta și cu nu știu ce facultate făcută prin Italia .. și-o pusese în CV, doar că la facultatea respectivă ăia nu avuseseră niciodată un absolvent cu numele de Ponta. De fapt el făcuse acolo un curs de vreo două luni dacă îmi amintesc bine.
      Cam ca și vecina mea care a terminat liceul, nu și-a luat BAC-ul, dar se laudă că are studii postliceale deoarece a făcut un curs de coafeze de trei luni.
      Măcar năroada nu își pune studiile pe CV-uri folosite în campanii electorale.
      Legat de faptul că e fără răutate, să știi că puteam să fac un articol rău Aici am comentat minimal niște date publice.
      Imaginează-ți cam ce puteam ”țese” dacă îl băgam în poveste și pe Ludovic Orban cu afirmația lui că femeile pot avansa în politică dor trecând prin patul șefilor…
      Acum imaginează-ți cam ce poveste putea ieși dacă făceam o paralelă cu povestea Cătălinei Ștefănescu, juna adusă de Dragnea în Parlament și care nu știa să scrie corect numele școlilor pe care zicea că le-a absolvit, în Parlament o vedeai doar flirtând cu unul și cu altul ultima poză apărută cu ea fiind una în care era … foarte gravidă și mergând să îl viziteze pe Șova la bulău.
      Diferența esențială fiind că Mara e ”prințesica lui tata” Cătălina, feblețea șefului …
      Crede-mă, puteam scoate un articol al dracului de rău …

  2. 1 Noiembrie 2016 la 19:58

    Duduia asta o fi sosia
    Aleilalte care-a laut osia
    … Tot asa juna…
    Pusa sa spuna ca ar fi buna?

    Doar nu-s NEBUNA?

  3. 3 Decembrie 2016 la 16:16

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

