Acasă > Analize - Întrebări - Ipoteze - Păreri, Blogosfera > EMMA ZEICESCU: „Suntem ţara în care unii încearcă să ne vândă gaura din covrig, cu zambetul pe buze…”

EMMA ZEICESCU: „Suntem ţara în care unii încearcă să ne vândă gaura din covrig, cu zambetul pe buze…”

„Suntem ţara în care unii încearcă să ne vândă gaura din covrig, cu zambetul pe buze…” și „ Ce mai contează dacă eşti îmbrăcat în alb, negru, roşu sau verde? Oricum nu mai ai principii din copilărie… ” sunt doar două din afirmațiile care fac ca articolul Emmei Zeicescu, fosta jurnalistă a Realității TV, devenită TVR-istă de la o vreme.

Articolul frumoasei jurnaliste se numește Ia găina de ţară, găina la zece leeeei!” și a fost publicat pe siteul său ”Perfect imperfect la data de 1 Noiembrie 2016.

*************************

***************************

Ia găina de ţară, găina la zece leeeei!

 

Ia găina de ţară, găina la zece leeeei! Nu mă omor după băgatul gunoiului sub preş, îmi pare aşa un soi de minciună pe jumătate. Azi am reuşit să rezolv câteva treburi în zona Obor, lângă magazin. M-am plimbat puţin pe acolo, aşa cât să îmi dau seama cum mai arată lumea. Uneori, realizăm că nu mai ştim sa privim cerul, dar oamenii? Am copilărit aici şi toate plimbările, jocurile şi nebuniile se petreceau cumva pe lângă magazin. În lumina inocenţei acelor vremuri, mă plimb cu mare plăcere în zona pieţei, a fostului restaurant Olimp şi a magazinului Obor. Pe vremea aia, lucrurile erau mai simple.

* * * * *

emma-zeicescuAzi, maturul din mine îşi caută timid un loc în lumea asta. Pare că uneori nu aparţinem nimănui şi niciunei societăţi, fie pentru că nu ne regăsim acolo, fie pentru că nu suntem acceptaţi. În lumea asta care a ajuns să fie România, cuvântul dezamăgire nu mai lasă loc de nicio nuanţă. Suntem un popor de dezamăgiţi… Ne-am săturat de promisiuni, de feţe zâmbitoare care ne ucid încet şi sigur.

Într-o fracţiune de secundă, am observat o imagine care mi s-a părut de păstrat. În dreapta mea cinci muncitori îşi luau prânzul pe ziar – fasole, salam pâine şi murături. Păreau mulţumiţi, măcar nu e frig afară. Rad, glumesc si discuta politică! Îi depăşesc încet până  la a două bancă. În faţa mea o doamna scotoceşte ceva într-o sacoşă albastră.
– Ia găină de ţară, găina la zece leeeei! Ia găină de ţaraaaa!

O înghesuie mai bine în sacoşă şi strigă din nou, poate totuşi se găseşte cineva doritor de o supă. Te apucă mila! În contrast cu ea, în dreapta mea, vitrina de sticlă a magazinului Obor pare aglomerată. Îţi ia ochii! Cutii puse peste cutii, de diferite dimensiuni, televizoare, mici, mari sau foarte mari. Românilor le plac televizoarele mari şi ….acu’ da Crăciunul peste noi. Măcar să fie pregătite….Am tras aer în piept şi am mers mai departe. Din loc în loc, din ce în ce mai des, covrigării. Mereu cumpără cineva. La doi lei covrigul, ramane gustarea nocivă…în ţara în care suferim de obezitate, diabet, cancer şi boli de inimă.

Şi pentru sănătate am obosit să mai luptăm, pentru a noastră şi a celorlalţi. Ne chinuim şi-atât. Şi cam asta e…

Suntem ţara în care unii încearcă să ne vândă gaura din covrig, cu zambetul pe buze,  iar asta e de neacceptat. Alergăm adesea că o găină fără cap şi avem pretenţia că avem o direcţie sau o logică. Ne place fasolea cu salam, dar apelăm la bun gust, nu cumva să nu fim în ton cu vremurile. Scuipăm seminţe şi injurii! Şi uite asadevenim hateri. Unii, mai „inspiraţi”, aleg să se identifice cu sistemul şi abia atunci se schimbă filozofiile.

Ce mai contează dacă eşti îmbrăcat în alb, negru, roşu sau verde? Oricum nu mai ai principii din copilărie… Nu cred în tăcere, dar cred în puterea oamenilor buni de a se reinventa, in special prin educatie.  Cred în voci care spun, care incomodează, cred în schimbare. Cred că altfel nu se poate, iar copilul meu nu trebuie să aibă motive să creadă, să simtă sau să spună că mama lui a fost… o slugă! S-auzim de bine!

Autor: Emma Zeicescu

Sursa: Blogul Emmei Zeicescu

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

