Prima pagină > Învăţământ - Educație - Cultură > BAC-ul, oglinda ineficienţei unui sistem de învăţământ făcut varză de politicieni

BAC-ul, oglinda ineficienţei unui sistem de învăţământ făcut varză de politicieni

 

Azi am văzut ceva care m-a uimit.

O fată zicea că ea a fost elevă isterizată de nouă şi zece şi a picat la BAC.

O femeie era extrem de enervată că cei care au supraveghiat s-au comportat ca nişte poliţişti.

În primul caz, fata considera probabil că faptul că dacă avea note mari în timpul şcolii înseamnă că era automat trecută la BAC. Interesant.

Oare cum o fi obţinut acele note mari şi foarte mari dacă în scăfărlie nu  i s-au adunat destule cunoştiinţe nici măcar să facă o lucrare de cinci?

De fapt care e sensul şcolii? Să le dea note elevilor, sau să le bage în cap nişte cunoştinţe?

Acum contează pe la admitei şi notele obţinute pe parcusul şcolii.

Cred că fiecare tie cazuri în care un elev primeşte note mai mari decât merită. Ba profesorul consideră că e păcat să-i strice media, ba ă este fiul sau fiica lui Nenea Importantu’, al Domnului Coleg, al directorului ori al dracu mai ştie cui.

Dar mai e un obicei. Meditaţiile. Adică se duce elevul la şcoală bou şi vine vacă. Tatăl său se „scarpină” în portofel, îl trimite acasă laprefesorul care e plătit şi de stat, a doua zi, elevul ştie sau ba, primeşte o notă care să recompenseze nu faptul că el ar şti ceva ci „scărpinarea” în portofel al părintelui.

Vin însă examele unde se vede un fapt, Miuntea elevului e la fel de goală ca înainte de a merge la şcoală.

Dar există şi pentru asta leac. Facultăţile cu plată. Se duce acolo nărodul, plăteşte, la final ăprimeşte diploma dar nu ştie să zice ecuaţia de gradul doi. Cui îi pasă? Fiecare îşi îndeplineşte ceea ce şi-a dorit. Fostul elev, apoi student, e la fel de necunoscător, dar are o diplomă ca să se împopoţoneze, prof-ii şi-au luat „mălaiul” şi gata.

Ne place mult să spunem că prin spitalele arabe se vorbeşte româneşte deoarece mulţi medici au absolvit în România… Da, pentru că aveam o şcoală care era respectabilă.

Atnci, elevul de ducea la şcoală şi era fix egal dacă avea în carnetul de note cinci sau zece, important era ce rămânea în cap.

Elevul îşi lua pixul şi se ducea la un examen. Acolo scria ce ştia şi dacă obţinrea o notă suficientă era deasupra liniei, dacă nu, sub aceasta. De multe ori cei de desupra liniei avau per total, în şcolile absolvite până atunci, medii mai mici decât unii care picaseră. Important era cu ce rămăsese…

După 90 am văzut că fiecare ministru a considerat că trebuie să-şi lase amprenta. Regulile s-au schimbat… astfel am ajuns ca un elev semni analfabet să ajungă să intre la o facultate doar pentru că venea de la Crăcănaţii din deal şi era fiul primarului ori al directirului şcolii astfel că avea doar nouă şi zece, iar unul care a făcut şcoală undeva unde profesorii îşi făceau datoria la modul serios, iar notele aratau întradevăr ce ştie elevul, să vedem cu semnianalvabetul ocupă un loc la care celălalt, caremai ştie câte ceva nu mai are loc. Am văzut cum un Gigi Becali are o diplomă universitară pentru că a avut de unde să „pompeze” ori că, tot datorită „pompării”,  o Monica Gabor (sau Columbeanu), a fost pur şi simplu adunată de prin baruri şi făcută doamnba cu diplomă de minisoţul său.

Sunt oare vinovaţi acei profesori care au făcut-o pe poliţaii? Sau sunt vinovaţi pe de o parte părinţii, care îşi lasă copii de capul lor? Ori poate cei care au distrus în cei 20 de ani sita care cernea valorile şi care separa  care elevii care au învăţat ca să ştie şi nu ca să obţină note, pe cei care au acumulat cunoştiinţe de cei care au băgat în ei un camion de „etnobotanice”.

Am văzut profesori care urlau ca din gură de şarpe că nu au venituri… niciunul nu s-a legat de uşă la Guvern care să spnă că  sitemul de învăţământ e varză. S-au oripilat când Băsescu a spus că învăţământul nostru scoate tâmpiţi, dar nu se strofocă de fapul că munca lor aremult mai multe rebuturi decât normal.

Da. Pentru că un elev care la Bacalaureat nu „scoate” măcar notele de trecere e un rebut al sistemului de învăţământ.

Un strungar care greşeşte o piesă o plăteşte… Un profesor al cărui elevi nu iau bacul nici vorbă de aşa ceva…

 Culmea tupeului. Acum, când scriu asta, la televizor o văd pe Abramburica ca cu două mandate de ministru la activ… şi tot culmea… critică…

Cei interesaţi pot vedea aici câteva din subiecte. Unii spun că a fost incredibil de greu. O fi fost, dar … nu mi se pare că trebuia să fii geniu ca să iei notă de trecere… bine, dacă ai mai pus mâna şi pe un manual între două doze de etnobotanice… 

Subiecte matematica

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: